Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Kavril - 6 oktober 2010 23:18

Klassas detta som det tror ni?   

   Denna hund sen då!! Han är baske mej med på nästan alla bilder jag tar, med sin boll. Nu har han kommit på att han kan leka med sej själv genom att lägga bollen på studsmattan och sedan studsa den underifrån så den rullar av. Klok som en pudel? Hmmm.

Av Kavril - 6 oktober 2010 22:29

Ja, när jag har jättemånga besökare på min blogg får jag inte en endaste kommentar! Det tycker jag är lite häftigt.   

Visst skriver jag min blogg för min skull. Det är min ventil. För mej är det väldigt tufft ibland att leva det liv jag lever. Då är det skönt att dela med sej av skiten. Förstår ni? Jag menar så klart inget illa, jag bara ventilerar lite. Jag får så otroligt mycket av så många här på min blogg och jag har ju fått en och annan vän här igenom också.   Det kan ju inte bli bättre!!

Men det är iallafall roligt att få kommentarer. Fast ibland kan jag förstå att det jag skriver om är svårt att kommentera... Hehehe.   


Satt och gick igenom vad jag gjort idag. Jag kan säga så här, det märks att jag har väldigt ont nu, för jag får så otroligt mycket gjort då!!   Jag är lite tvärtom så där. Men jag brukar köra på när jag har riktigt ont, eftersom jag då förhoppningsvis inte får så mycket ondare då. Typ.  


När jag mår riktigt bra brukar jag inte få ett skit gjort. Då brukar jag försöka att bara njuta.   Bara synd att det blir så sällan nu för tiden. Men då kan det ju bara bli bättre, eller hur?


Jag har iallafall gjort min hemmagjorda glass idag också. Jag försöker förbereda inför Lillens födelsedag. Skönt att inte ha allt precis inpå.

Fast sedan kom jag att tänka på, det kommer ju sällan speciellt många. Ja ja, de som kommer får äta desto mera då!!


Mina formfranskor blev så bra!! Himla bra recept jag fick tag på. Leilas från tv4, på recept.nu. En himla bra sida.


Imorgon ska jag sylta in pumpa. Gott gott till kött och potatis!


Varit och tittat på en vän som red lektion ikväll. Både roligt och väldigt sorgligt. Saknar det så.   


Nä, nu blir det lite tv och sedan något som liknar sömn. Ska tänka lite extra på en väninna som opererats idag och ligger på US i ryggläge i några dygn. Kramar till dej! 

:)

Av Kavril - 6 oktober 2010 10:22

Gårdagen var lite frän på sätt och vis. 

Jag satte dottern i arbete. Hon är inte så lätt att få till det, nu för tiden. Tretton år och växer så det knakar, trött jämnt och lite lat. Men jag fick henne att klippa gräsmattan!!   Visst fick jag hota lite.   Jag sa att om inte hon gör det så gör jag det och det räckte faktiskt. Hon vet så väl hur ont jag har och vill inte att det blir värre. Om det sedan beror på att hon vet att mitt humör blir sämre ju mer ont jag har, eller om det var verkligen av hänsyn till mej, det vet jag inte! 


 Huvudsaken är att det blev gjort!! Maken som brukar göra det jobbet har jobbat över jättemycket på sista tiden, så det har växt ganska mycket. Skönt att det blev gjort, för sådant kan stressa ihjäl mej. Jag kan inte se på högt gräs, skräp på golvet, rörigt i köket och sådant. 

Ännu värre är ju saker som jag vet att jag inte kan göra själv. Som gräset. Tänk så korkad man är som stressar upp sej över sådan va?   


Idag har jag hunnit sätta en formfranske deg hittills. Diskade upp lite och plockade ur diskmaskinen. Idag har jag så himla ont att det liksom kvittar.  Sorgligt men sant.


Hörde av en vän igår att ordet smärta var ett jobbigt ord. Inte för att hon har ont utan för att hennes fd väninna sa det så ofta. Hon retade sej alltså på att jag sa att jag har ont och led av min smärta. Undrar vad jag ska göra åt det? Jag får helt enkelt sluta säga hur jag mår. (?)

Jag tycker sådant där är så svårt. Hon menade ju inget illa, hon är bara så trött på denna människa. Jättesvårt för mej att inte säga ordet smärta och ont, eftersom det är hela min tillvaro. Den består av smärta. Ja ja. Det är ju värdsligt.   


Nu blir det att göra iordning formarna till mitt bröd och sätta dom på jäsning igen. Hörs väl igen!   



Av Kavril - 6 oktober 2010 00:52

Nu sitter jag här. Mitt i natten. Har precis pratat några timmar i telefon med en två vänner, trepart. Tänk vad timmarna går fort när man kommer igång att babbla.   


Den ena vännen sa att jag skulle sluta reta mej på det jag retat mej på sedan helgen. Hon har så rätt!! Nu blir det till att meditera en stund innan jag försöker sova. Tänk bort tankar som är destruktiva. Fylla hjärnan med positiva ting.   


Idag har det varit riktigt jobbigt med min nacke. Proppade mej full med tunga mediciner för att få sova lite inatt, men jag vet inte jag. Det har ju hjälpt lite, men jag hade nog önskat lite mer.   


Imorgon är en ny dag som ska fyllas på med positiva ting. Jag ska åka och titta på en väninna som rider lektion på kvällen. Det ska bli jätte roligt. Uppleva gamla minnen bara av lukten av hästar. Oj vad tråkigt det är att inte kunna rida längre. Det är riktigt tungt. En sorg. Men så är det! Jag får njuta av att titta på!!


Nu hoppas jag att Lillen sover gott hela natten, som han brukar. 


Ha en fin onsdag.

Kram   

Ovido - Quiz & Flashcards