Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Kavril - 10 oktober 2010 20:05

Ja den överskriften tyckte jag var fyndig. Hehehe. Annars säger man ju fruntimmer och höns.   

Nja, sitter och tittar på Jakten på den försvunna skatten från 1981, det känns häftigt att man såg den när den var ny, och faktiskt var över tio då. Ja, den kom ju inte hit förrän senare, jag var väl typ tolv eller så. Det gjordes bra filmer förr tycker jag. 


Sen tog jag kort på mina höns härom dagen. Jag gillar mina fåglar och tycker det är så rofyllt att titta på dem. De är så vackra tycker jag. 

   Det ser ut som om någon pinkar i vattentråget, men det är bara jag som fyller på vatten samtidigt som jag tar kort.

Man har väl simultankapacitetsförmåga.....   


Annars har den här dagen varit ganska tuff. Av många orsaker. De flesta vill jag inte dela med mej av här, jag vill inte att bloggen blir för tung.

Sen är det ju annat som jag helt enkelt inte kan dela med mej av, fast det skulle egentligen vara skönt att göra det. Förlåt att jag är lite kryptisk, men tyvärr, det är ett ganska svårt läge. Jobbigt.


Sedan har helgen varit tung på grund av det jag skrev om i förra inlägget. Ont. Inte rätt medicin. Suck och stön. 

Ny dag imorgon!  

Av Kavril - 10 oktober 2010 00:09

Ja ibland är det bättre att bara skratta åt skiten.   

Jag äter alltså en smärtstillande tablett som är väldigt stark. Som alla sådana är de beroendeframkallande. Ganska rejält kan jag tala om.   

Men jag är så klart glad över att de finns.


Men nu är jag utan hela helgen!! Min husläkare, som jag gillar väldigt mycket, för han är så bra och noggrann annars, fast kanske lite yrslig....

Det har han varit den här gången kan jag tala om! Han skrev fel på mitt recept, så jag skulle ha fått ut dubbelt så starka och dubbelt så många per dag som jag var ordinerad. En dödlig dos alltså....  

Apotekaren vägrade att ge mej detta, så klart.  

Hon får heller inte ändra i receptet som är skrivet. Och alla narkotiska preparat skrivs bara ut för en gång, så det fanns ju inget gammal heller. 


Och så var det ju lördag. Vilken VC läkare får man tag på då tror ni?

Nej, jag får ringa jourläkarcentralen sörru. Ja!   


Klart jag vill att en läkare som ska ta hand om akut sjuka på helgen, ska lägga ner en halvtimma på att läsa min telefonkatalogs journal och sedan skriva ut en liten förpackning som räcker till nästa vecka.  


Nä du, jag har alldeles för dåligt självförtroende för att låta någon göra det.   

Vad gör jag nu då?


Jo, skrapar ihop det jag har hemma av diverse tabletter, gamla som nya(re). Med olika tvivelaktigt innehåll. 

Bara det dämpar min smärta så jag kan stå ut med mej själv så.

Inte har man så höga krav längre inte. 

Skrämmande egentligen.   


Men men,det kommer nog gå bra!! Typ.


Skickar en tanke igen till min vän som ligger på sjukhuset, med opererad rygg. 

Krya på dej min kära vän!! Kram!!

Ovido - Quiz & Flashcards