Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Kavril - 4 oktober 2010 23:23

   Men sådär femtio, sextio bullar ligger i magar och frys idag.

Men det är det enda i stort sett, förtom mer privata saker.  Så em kväll gick väldigt fort.

Nu har jag ont, kallsvettas, har ont i huvudet, lågt blodtryck och känner mej ganska skit rent ut sagt.

Lite sömn så hoppas jag att det ska vara lite  bättre imorgon. 


Ha det gott alla vänner och andra.   

Av Kavril - 4 oktober 2010 09:39

Jag har flera gånger fått frågan om vad jag gör om dagarna egentligen. Ja det kan man fråga sej.     


Tar vi idag som exempel, den har jag ju inte fyllt än, så att säga. Men så  mycket kan jag berätta att jag sätter upp vissa mål för mina dagar. Ganska lågt ställda, eftersom jag mår väldigt dåligt just nu.   


Jag har ju tänkt att baka kanelbullar idag, det är ju kanelbullens dag! Jag måste redan nu bestämma mej för att jag inte ska bli ledsen om jag inte klarar av det just idag. För det har jag en tendens att bli. Ledsen. Jag vill ju så gärna ha ett vanligt liv. Eller så vanligt jag kan få.   

Sedan skulle jag vilja gå en långpromenad med hundarna i det vackra vädret. En sväng i min skog. Med svampkorgen. Hoppas jag kan det.

Men antagligen blir det soffan, framför tvn. Med oändlig smärta. Som vanligt.   


Men jag hoppas varje dag att det ska vara en bättre dag än igår. För jag kan inte sluta hoppas. Då går jag under.


Vissa dagar är ju faktiskt väldigt bra. Som helgen med bilträffen som jag skrivit om. Den hade varit en sådan där underbar helg där smärtan kom i andra hand. Om inte någon hade förstört den såklart. Men gjort är gjort. Men det var så klart roligt den helgen också. Körningen. Helt underbart roligt!!!

   Så här såg det ut när maken skulle köra över våra egenbyggda broar med sin bil. Alla utom maken och dottern är "halshuggna" på bilden. Jag kan ju inte lägga ut bilder på folk som inte vill.

Sådant här är roligt tycker jag. Då kan smärtan komma i andra hand en stund. Bara synd att någon kan förstöra så. Ja ja. Så är det....  


Men men, nu ska jag bara sitta en stund, låta mina mediciner göra sitt, sedan bestämma mej för vad som ska hända idag. Känner på mej redan nu att dagen blir skit. Som vanligt. Suck

Ovido - Quiz & Flashcards