Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Kavril - 23 oktober 2010 22:57

Har gått på lite halvfart idag, men får väl säga att jag tycker att jag får det ibland. Jag går på halvfart i stort sett hela tiden känns det som. Eller jag vill kunna så mycket mer än jag klarar av och det är så otroligt tråkigt.

Sedan den här bloggen. Ja, den gör mej både väldigt glad ibland, och ibland väldigt frustrerad. För oftast är den ett viktigt redskap för att stå ut med min sjukdom. Men ibland tycker jag bara det blir jobbigt. 

Nu har den blivit jobbig ett tag faktiskt. Jag tycker jag bara skriver hur illa allting är och hur dåligt jag mår och hur tufft allting är. Visst skriver jag om hur det faktiskt är, men jag börjar tycka synd om eventuella läsare. Måste bli väldigt långrandigt att läsa ibland. 

Sen tänker jag att det faktiskt är min blogg som jag skriver för att bearbeta min sjukdom. Det är ju faktiskt upp till var och en om man läser den eller ej. Och av vilken anledning. 

Vissa dagar klarar jag ju faktiskt av att glädja andra, på mitt eget lilla skruvade sätt. Andra dagar kommer jag inte riktigt ända fram. Men till syvende och sist hoppas jag ändå att jag påverkar någon, på något sätt. Förhoppningsvis positivt.  Ja, men oftast är det ju bara roligt så klart. Annars skulle jag ju sluta!   


Sov gott nu, alla.

Av Kavril - 23 oktober 2010 12:01

Vaknade med riktig ryggont. Har legat så illa inatt, men ändå sovit fem timmar i sträck, så jag är glad för det!

Var ute på förmiddagen, det började regna så smått, men det blir man ju mest bara blöt av, så det är ju inte hela världen!!

Är lite låg idag. Är lite jobbigt just nu. 

Tur att det bara kan bli bättre. 

Ha en fin helg nu alla!

Ovido - Quiz & Flashcards