Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Lördag kväll.

Av Kavril - 23 oktober 2010 22:57

Har gått på lite halvfart idag, men får väl säga att jag tycker att jag får det ibland. Jag går på halvfart i stort sett hela tiden känns det som. Eller jag vill kunna så mycket mer än jag klarar av och det är så otroligt tråkigt.

Sedan den här bloggen. Ja, den gör mej både väldigt glad ibland, och ibland väldigt frustrerad. För oftast är den ett viktigt redskap för att stå ut med min sjukdom. Men ibland tycker jag bara det blir jobbigt. 

Nu har den blivit jobbig ett tag faktiskt. Jag tycker jag bara skriver hur illa allting är och hur dåligt jag mår och hur tufft allting är. Visst skriver jag om hur det faktiskt är, men jag börjar tycka synd om eventuella läsare. Måste bli väldigt långrandigt att läsa ibland. 

Sen tänker jag att det faktiskt är min blogg som jag skriver för att bearbeta min sjukdom. Det är ju faktiskt upp till var och en om man läser den eller ej. Och av vilken anledning. 

Vissa dagar klarar jag ju faktiskt av att glädja andra, på mitt eget lilla skruvade sätt. Andra dagar kommer jag inte riktigt ända fram. Men till syvende och sist hoppas jag ändå att jag påverkar någon, på något sätt. Förhoppningsvis positivt.  Ja, men oftast är det ju bara roligt så klart. Annars skulle jag ju sluta!   


Sov gott nu, alla.

 
 
Ingen bild

Liselott

24 oktober 2010 10:47

Hallå!! Halvfart är ju bättre än ingen fart ;-) bloggen är för dig och alla vi andra har ju ett val att läsa eller inte!! Idag är det ruskväder här men en Filippa promenad blir det iallafall. Skulle vilja gå på bio´n "I himlen finns inga känslor". Kram, Liselott

Kavril

24 oktober 2010 11:01

Härligt med promenad, jag får nog ta en jag också. Bio gillar jag, men inte allt folk som är där. :( Ha det gott idag min vän! Kram

 
Ingen bild

Liselott

24 oktober 2010 17:49

Nu försod jag inte bio utan andra människor??? Då blir det ju samma som filmmys i soffan hemma =)Hoppas du fick med dig de dina ut på promenad. Kram Liselott

Kavril

24 oktober 2010 23:20

Haha, ja precis! Jag går nästan aldrig på bio eftersom jag inte klarar av så där många på en gång! Så mycket hellre då en film hemma i soffan!! :) Och nej, det blev jag och de fyrbenta, de andra var inte ett dugg sugna att gå ut i snömodden. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards