Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg under november 2010

Av Kavril - 30 november 2010 23:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 30 november 2010 21:00

Ja, på riktigt då. 

Dom stora slogs idag, igen. 

Måste analysera detta mer, för jag fattar det inte riktigt. Och jag är inte precis tappad bakom en vagn när det gäller hundar. Har både utbildning och erfarenhet. 

Men hur dom ena stunden kan sova ihop på samma filt och sedan gå ut och slåss på liv och död, det kan jag inte förstå. 

Nu hamnade jag emellan lite olyckligt idag, av olika anledningar, så den ena bet mej av misstag. 

Blev till slut tvungen att ringa grannen och får hjälp. För mina hundar får inte slåss. Punkt. 

Men det var väl en passande avslutning på en riktigt jävlig skitdag. 

Suck.

Ska se om jag kan åka förbi distriktan imorgon och kolla bettet, eftersom det gick hål. Stelkramp är inget att leka med. 

Av Kavril - 30 november 2010 18:28

Skriver mer sen om jag orkar, väntar till Lillen sover, han är en handfull den ni!!   

Varit iväg idag. Tufft, riktigt tufft. 

Nu har jag ont kan jag tala om. Denna dag går till historen. 

Av Kavril - 30 november 2010 18:06

Det ska vara ibland. 

Jag har jättesvårt att säga ifrån, när det gäller mej själv.

Nu är ju det är MIN blogg. 

Som jag skriver i, om vad som helst, som gäller mej. 

Jag skriver ju om vad som rör sej i huvudet, och som jag förklarat förut, hur jag kämpar med min sjukdom. 

Att då få kommentarer från folk som slutligen blir sura är inte så kul. Bara för att jag skyddar vissa inlägg. 

Jag skriver ju om ungefär samma saker i det öppna som i de låsta, fast det blir lite mer personligt i de låsta. För folk som jag känner. Som jag KÄNNER-

Orka.  

Då får jag ju välja och antingen sluta blogga helt eller låsa hela bloggen.

Inget av det känns aktuellt. 

Men jag kan inte låta bli att tycka det känns fel att en som heter snorpa sitter och retar sej på mej och min blogg. Är det risken man tar när man bloggar? Har jag gjort henne något? Har jag varit otrevlig? Dum? 

Lite knäpp är jag ju, men så är det ju bara.   

Trodde bara i min enfald att jag inte störde någon annan med min blogg. 

Inte folk  som jag inte känner iallafall. 

Jag var medveten om att jag kanske skulle må dåligt över min blogg så småningom, eftersom jag är så himla känslig, men jag gör ingen reklam för min blogg faktiskt. Visst kan andra komma in här och läsa, men det är mest vänner och bekanta som läser. Som vill mej väl. 

Bloggen fungerar som en ventil och ett stöd. 

Klarar inte riktigt av det här med att folk blir arga på mej. 


Ja ja, lite tankar som flög runt i skallen nu bara. 

Av Kavril - 29 november 2010 20:56

Så här fint var det här idag när jag gick med hundarna.

   Det knarrade så härligt under skorna och hundarna blev faktiskt inte så jätte snöiga. Det blåste lite så att det bet i kinderna. Underbart!!!   Sen är det underbart att få ha privilegiet att få bo så här. 

   Där bor vi. 

Av Kavril - 29 november 2010 20:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 29 november 2010 10:10

Har haft väldigt ont inatt och har sovit väldigt lite. Jag tror jag räknade ut att jag har sovit i två timmar fast inte samtidigt då. I tio minuters omgångar. 

Det här blir en kul dag känner jag. Jag måste försöka sova en stund nu om jag ska klara av hela dagen. 

Först ut med hundarna en liten kissesväng, sen sova. F*n vad det här är jobbigt. Riktigt jobbigt. 

Fast inatt hade jag i och för sej väldigt trevligt sällskap en stund.   Mycket uppskattat M. Positiv energi emottages tacksamt.     


Så, nu ut i kylan då. 

Av Kavril - 29 november 2010 09:32

Hur ska den här veckan gå egentligen?

Jag har två möten bokade som har med FK och sjukdomar att göra. Jag pallar inte! 


Kan inte låta bli att fundera på hur det ska gå för oss när man inte har några pengar. Tycker det räcker med att man är sjuk, man vill ju inte stå helt på bar backe också. Men det är nog meningen att man inte bara ska må dåligt rent kroppsligt, man ska bli helt nedbruten mentalt också.


Suck. Den dagen den sorgen. Den närmar sej alldeles för fort bara.    

Skapa flashcards