Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg under december 2010

Av Kavril - 31 december 2010 17:00

Önskar alla ett gott nytt år och en fin fortsättning på det nya året.  


Nu till duschen, ska till Linköping och fira nyår, som vanligt.


Vi hörs nästa år!!

Kram

Av Kavril - 30 december 2010 22:31

Ja nu är den det.

   Men i juni såg det ut så här!!!

Tänk va, snart är det sommar igen.

Det kommer att gå fortare än ni tror!!!  

Av Kavril - 30 december 2010 22:15

Ja fy. Jag har jätteont i magen. F*n.

Det är ju jättelänge sedan jag hade magsår. Jag har haft blödande magsår två gånger och det vill jag aldrig mer uppleva!!!

Undrar om det är allt som tynger mej som kommer fram rent fysiskt nu då?

All skit som ska hända nu i januari. 

Att inte få pengar. 

Att hundarna har slagits.

Att smärtan inte vill ge med sej. 


Jo, visst har jag mycket "on my mind", men det har jag ju haft länge.

Fattar inte varför magen ska lägga av just nu.

Och det känns inte riktigt som det brukar heller. 

Men det gör riktigt, riktigt ont.

Orka!

Av Kavril - 29 december 2010 22:39

Underbart!! Vi har nu tröttnat på att jag inte kan sova tillsammans med guben min. Jag har ju sovit på soffan ganska länge nu. Våra gamla sängar har inte funkat alls för mej, och jag måste halvsitta om jag ska få någon sömn alls.

Så, soffan har varit mitt nattställe. För jag har ju inte sovit så där himla bra där heller, men iaf några timmar emellanåt.  


Så nu tog vi ett lån och köpte oss nya sängar!!! Vi insåg att dom vi har faktiskt är över arton år gamla!!!!   Kanske inte så konstigt att de är som hängmattor vid det här laget?  


Nu blir det elevationssängar. Helt otroligt sköna!! Skummadrass som formar sej efter kroppen, höj och sänkbar rygg och höj och sänkbar fotända. 

Hämtar dom på tisdag. Bara längtar!!!

http://www.jysk.se/4/467/S331842/a/catalog

Här har ni sängen. Alltså, ni kan inte fatta hur glad jag är!!!

Tänk att för det första få sova i sovrummet igen!! Tillsammans med min älskling!! Och kanske få sova. I flera timmar. Fatta!! Sova!!  


Jag har fått ta morfin idag igen. Det är ett himla skit. Jag vill inte, men har väldigt ont just nu. 

Känns trist, men jag måste hålla smärtan på en nivå som jag kan stå ut med, och jag har en väldigt hög smärttröskel faktiskt. Men ibland så...


Åkte skidor idag iallafall. Det var så himla kul!!! Jag fick ett par moderna från min farmor, gulle henne, sen köpte jag pjäxor på Tradera, för nya kan då inte jag köpa kan jag tala om!!! Huga vad dyra!!!

Jag åkte mycket längdskidor i min ungdom, och gillar det väldigt mycket. Men det har inte varit läge för det på många år. 

Men det satt där, i ryggmärgen!! Skitkul!!!

Ska nu försöka åka lite varje dag. Bra träning för mej, och hundarna får ju upp lite tempo om jag sätter lite fart. 

Kan inte bli bättre!!!

Kram på er nu, nu ska jag längta till på tisdag och nya sängar.     


Av Kavril - 28 december 2010 22:25

   Skruven på bordet hittade han för länge sen, och han tar alla chanser att skruva på den lite. Han gillar att mecka lille mannen, och när pappa är i garaget är Lillen där och ska lägga sej i.    Inte alltid pappan gillar det, men det är ju bara att gilla läget. Vad gör man inte för de där blåa bedjande ögonen?   


Var i Linköping idag och köpte en  begagnad bilbarnstol. Det håller inte att montera ur den vi har ur den ena bilen och montera in den i den andra bilen när den andra hämtar. Det är skitjobbigt om jag ska vara ärlig. 

Men den här var billig och säker. Bakåtvänd till 25 kilo, precis som jag vill ha det. Man kan ju inte kompromissa med säkerheten bara för att det blir jobbigt ju. 


Annars har dagen varit ganska lugn. Har varit trött i själen. Och kroppen. Och hela jag. Men hoppas på att det nya året ska bära med sej lite bra saker också. Inte bara skit, som jag redan vet. 

Ekonomin kommer ju gå åt fanders. Men det är ju som det är. Bara göra det bästa av det. På något sätt. Det SKA gå. 

Av Kavril - 27 december 2010 23:27

   Han lärde sej väldigt snabbt, det där med paket. Att det är en massa papper man tar bort och så är det något kul där i. 

Det här fick han från sina kusiner i Motala och stort var det! Men det gick!!!  

Ville bara tala om det. Mammas lille älskling.   


  

Av Kavril - 27 december 2010 22:37

Jo då, Lillen hade haft det bra på förskolan/dagis idag, fast det var nytt och så. Han gillade det där med nya leksaker och nya kompisar. Det är  bara nya fröknar han inte gillar så mycket. Han gillar andra barn, väldigt mycket, som tur är. 

Men han var trött när han kom hem, mammas lille kille.   


Själv är jag också väldigt trött, men när jag tänkte efter så har jag bara sovit två timmar inatt och det är ju inte så katigt.   


Jag hoppas verkligen jag får sova lite mer inatt, annars vet jag inte vart jag tar vägen. Jag vet att jag tjatar lite i ämnet, men jag säger det igen, det är tortyr att inte få sova. Jag blir snart knäppare än jag redan är. Om det går. 

För om du frågar en del så är jag en hemsk människa, och knäpp i huvudet. 

Haha, det märks att jag är väldigt trött, för då kommer sådana här tankar.   


Ja ja, ha en fin måndag kväll nu alla. 

      

Av Kavril - 27 december 2010 13:56

Ja, eller vad man nu ska kalla den när den kommer av dimman? Dimbåge? 

Det var så vackert när jag körde Lillen till dagis idag. Dimman låg som ett lager på hela naturen, och så sken solen över alltihop. 

   Det ser nästan ut som om det brinner.   


Inatt har jag inte sovit igen. Vaknade klockan två av alla tider, och kunde inte somna om. Typsikt va? Ibland blir jag galen när jag vaknar på natten av svår smärta och ser att klockan bara är två eller så. Det blir en väldigt lång dag av det....  


Men men, det ska bli kul att se hur Lillen har haft det idag när han kommer hem. Det är mycket som är annorlunda idag. Hans dagis har stängt över lovet, så han får följa med några av fröknarna till ett annat dagis. Och pappa hämtar, inte mamma. Men han var väldigt förväntansfull när jag lämnade, han gillar nya saker, bara han får  ha sina gamla fröknar på plats. 

Mammas lille älskling.   

Ovido - Quiz & Flashcards