Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Det går fort

Av Kavril - 18 maj 2011 00:03

Ja när barn blir sjuka så går det väldigt fort ibland, måste jag säga!! När jag nattade honom halv nio har han varit som vanligt hela kvällen, sedan han kom hem från förskolan.

Klockan elva grät han hjärtskärande och ville inte sova mer. Ont i örat säger han. Och ont i magen. Han pruttar konstant, så jag undrar hur mycket mjölk han har fått på dagis idag... Intyget har jag ju inte fått från läkaren än, så de har inte fått det heller ju.

Fast nej, de har faktiskt tagit hänsyn till hans mjölkmage förut... Men en vikarie kanske? Tja, det är som det är, jag och Lillen får ligga och "sova" på övervåningen inatt, så pappan får sova, som ska jobba  imorgon. Jag sover i soffan och Lillen i sin resesäng. 


Sitter här och är lite uppgiven. Hade precis en "diskussion" på FB, på en kompis sida. Med en kompis till min kompis alltså. Ingen jag känner.

Det var en diskussion om avlopp och rensning av sådana.

Denna  person blev inte helt trevlig mot mej när jag påpekade att det inte är bra att hälla avfettning i avloppet. Det är farligt för naturen.... Sen påpekade jag att jag rensar avloppen med enzymer som är bra för naturen. Då tyckte han att jag kunde ta mina enzymer och dra (typ), för naturen klarar sej utan dom...  

Det är så sorgligt med en sådan okunskap som leder till att vår vackra natur blir förstörd och förgiftad i slutändan.

Enzymer finns ju överallt i naturen den skulle inte klara sej utan dom. 

Tänk om alla rensade avloppen med avfettning? Ja ja. Tur att det finns många människor som tänker lite längre, på nästa generation och försöker använda produkter som naturen kan klara av. 


Nu ska jag ta hand om barnet som är ledsen igen. Stackaren.     

 
 
Maddo

Maddo

18 maj 2011 19:05

Hörde att du va på sjukan med lillen. Hoppas det inte är allt för illa! KRAMAR!!

...ja, Tessan är inte helt hundra så jag tänkte rådfråga lite med dig.

http://blogg.dreammaddo.se

Kavril

18 maj 2011 19:32

Ja usch ja, han är jättedålig!! :(
Jag kanske kan ringa dej senare, stor kram min fina vän!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Skapa flashcards