Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg under juli 2010

Av Kavril - 31 juli 2010 00:43

Två gånger!!! 

Utropstecknen beror på att vi sällan får besök. Vi bor ganska avsides och har inte så stort socialt nätverk. Så vi får sällan besök helt enkelt. 

Men idag fick vi först besök av väninnan, hennes man och deras barnbarn. Jätteroligt och trevligt, även om de hade med sej lite otäckt fikabröd.... (Med andra ord ganska äckligt....  )


Senare fick vi besök av en gammal vän till mej, hennes gube och deras tre barn. Jag har inte träffat henne på två år!! Så plötsligt ringer dom och vill hälsa på!! Sånt gillar jag. Väldigt mycket. Men jag är alldeles för osäker för att göra så själv. Jag räknar med att ingen vill träffa mej. Det har att göra med många saker,  men främst på dåligt självförtroende. Helt enkelt. 

Men det är en väldigt lång historia som jag inte ska dra nu, mitt i natten. 


Kommer inte kunna sova, det känner jag i hela kroppen, som värker hål i huvet på mej inatt!!! Suck.

Funderar starkt på att ta lite mera tabletter. Men har redan tagit maxdos.... Hmm.


Ja ja, jag klarar mej, det gör jag alltid!!   


Natti.

Av Kavril - 30 juli 2010 00:17

Ja tänk va, jag  orkade ta mej igenom denna dag också, fast jag bara sov två timmar inatt.   

Jag var ju bra trött där ett tag, både en stund på fm och en stund på em, men det gick!! He he he. 

Men nu är jag övertrött som värsta bebisen istället!!!   Haha, jaa, vad ska det bli av detta? 

Asch, ska väl göra ett försök att sova ändå. Jag brukar ju somna till slut, fast jag har himla ont också.

Har ju kokat saft idag och gjort gelè, det blev jättegod saft. Gelèn får jag smaka när den satt sej. Krusbär har vi ju haft sen vi flyttade hit för 12 år sen, men har bara gjort paj på dom förut. Jag tackar min väldigt gamla (1948) kokbok med allehanda tips och råd i.   


Nä fy vad ont jag har nu, och vilket negativt och tjatigt inlägg det blev. Men sömn är så himla viktigt och det märker man inte förrän man ingen får......

Smärtan i mina leder blir också mer påtaglig när jag inte får sova. Och så går det runt och runt, ekorrhjulet....

Men men, nya tag imorgon som Liselott säger!! 

Tack Katie också, jag vet ju att du har mycket själv, ändå har tid att bry dej om mej. *kram*


Maddo, du är ju alltid en sol för mej!!!!  



Natti.

Av Kavril - 29 juli 2010 07:10

Hade skitont igår kväll, både i nacken och i händerna. Drog på rejält med mediciner och trodde jag skulle få sova lite iaf. Somnade vid två, vaknade halv fyra. Hade nu ondare och ont i ryggen också, jag får det ibland. 

Hur ska jag orka genom denna dag tro? Suck suck.....

Av Kavril - 28 juli 2010 23:00

Alltså, ibland blir jag rädd för mej själv!! 

Jag åkte och handlade idag, sånt där som man behöver, blöjor, mjölk och sånt. På ICA MAXI. Ja. Allt väl. Kommer hem och har givetvis glömt hälften. Varför inte? Hmpf....

Åker då iväg igen på kvällen, var tvungen att ha syltsocker imorgon bitti, för jag ska göra gelè och saft. Så då fick jag åka vid klockan åtta....

Jo då, skulle då åka till annan liten håla som är i andra riktningen från mej. När jag har åkt en stund går det upp för mej. Jag är i samma stad som jag handlade i på eftermiddagen!!!!!! Nu skiljer det bara en halvmil ungefär mellan städerna, men de ligger ju attan i  motsatt riktning från varandra!!

Hur kan det blir så? 

Jag bara undrar....

Har jag huvudet under armen?


Imorgon ska jag göra gelè och saft på krusbär och omogna äpplen, det ska bli så gott och så kul!! Jag får skitont av alla moment i det jobbet, men jag gör det till familjen, för min egen skull och för att det är kul. Då får jag ta ett tag med helvetisk smärta.... Plockade av mina fina buskar idag. 

  

Kram och godnatt.

Av Kavril - 28 juli 2010 00:20

Det är en konstant uttryck från min tonåriga dotter, och emellanåt passar det in på mej också.... 

Fast jag orkar ju inte..


Sen blev jag så otroligt förbannad på Radiotjänst idag så jag höll på att hoppa ur skinnet. F%&¤# för att betala för något man inte vill ha!! Jag har pension och är FATTIG!!! Fatta då!!!! Åhhhhhh!!! Morrr!!!!!!


Hatar att vara arg och lägga min energi på sånt jag inte kan göra något åt.  Men ibland så......


Tur att jag fick min älskade tur i skogen idag. Det är en lisa för själen det. Underbart. Hittade kantareller som jag gav till sommarstugegrannen. De blev så glada och jag älskar att göra folk glada!! Och så enkelt. Ut i skogen bara och böja mej ner, plocka några svampar, lägga dom i burken, lämna burken till grannarna. Kostade inget utom lite smärta, men vad gör det? Inget!!!!

Wonderful!!!

Av Kavril - 25 juli 2010 23:15

Jo, för visst är det så, att alla väder har sin charm, beroende på var man är. Är man inne i stugvärmen när regnet smattrar mot rutorna så är det härligt. Naturen  jublar tror jag, marken var totalt sprucken här omkring, det behövdes!


Plockade kantareller idag när vi tog en promenad i regnet. Lillen stog med pappa och åt hallon närjag kollade runt på min ställen, och jag hittade några. Det är på G nu, bara lite mera regn så....


Men dottern fick vi inte med oss ut, jag har knappt sett henne idag. Hon tyckte som så många andra att det var filmväder idag!! 

  

Så här kan man se ut med brorsans t-shirt på huvudet och med fingret i vädret.... Trevligt....   


Har haft otroligt ont idag, och omläggningen av mina smärt mediciner har inte gått så smidigt som jag önskar. Jag får lite dödsångest nästan när kroppen säger ifrån. Smärtorna vill ha starkare varor än vad jag vill ha. Måste klara detta nu. Är lite deppig på allt just nu. Så ont så ont. Men nu måste det väl ändå vända tycker jag. Hoppas på det iallafall. 


Måste bara dela med mej av denna bild.  

   Denna tidning fick jag slänga nu till Lillens förtret. Den var full med bilder på traktorer i alla dess former och han läste den fullständigt i bitar!!! Men visst är han ursöt där han sitter och läser tidningen va?  

Av Kavril - 23 juli 2010 22:55

Era kommentarer kommer ibland så rätt på nåt sätt. 

I rätt ögonblick så får jag flera kommentarer som värmer ända in i hjärteroten...

Tack hörni, om ni visste hur bra ni är!!


Njurproverna var okej iaf!! Skönt, då går vi väl vidare med nästa utredning då.... ;/

Av Kavril - 21 juli 2010 23:46

Ja, trött hela tiden. Orkar inte bry mej mer.  Det ska väl vara så här antar jag. Suck.


Men jag har verkligen glömt hur härligt det kan vara att gå ut i natten och sätta sej på en stol. Bara vara. Lyssnade inatt på syrsorna, de spelade ikapp. Fladdermössen flög närmisar  över mitt huvud och jagade insekter i ljuset på husknuten. Månen var precis illröd och inte ett moln på himlen. Jag har inte suttit så här på hela sommaren. Jag slutade ju röka i början på maj, och då slutade jag ju att gå ut hela tiden. Ska försöka gå ut ibland och bara sätta mej, fast jag inte måste.  

Det är väldigt väldigt skönt att inte vara tvungen. Inga måsten. Härligt, mitt i allt som är tufft just nu. 

Ovido - Quiz & Flashcards