Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Kavril - 12 oktober 2010 09:39

Alltså, ibland blir jag lite förvånad över hur människor fungerar. En del är så otroligt empatiska och bryr sej om andra på ett sätt som gör mej så glad!

En del andra gör precis tvärtom. Suger ur all positiv energi ur folk, så det enda som finns kvar är en urvriden disktrasa av själen. Sådana människor tycker jag nästan synd om. Nästan. För tänk vad dom missar mycket! 

Att ge någon en kram vid rätt tillfälle kan ge den personen kraft att gå vidare. Att ge någon en komplimang från hjärtat, kan göra så att den personen går hem med glada steg. Att bara le när man går i affären sprider glädje, för det har jag provat. Alla andra kan inte låta bli att le tillbaka, jag lovar! Testa en gång får du se. Sprider man glädje och positiv energi omkring sej får man så otroligt mycket tillbaka. 

När jag mår riktigt dåligt, som jag gör nu, är det så skönt att bara få göra någon annan glad, göra en liten grej bara, så att någon blir glad. 

Så. Jag fattar. Gör någon glad. Så blir vi alla lite gladare.       


Kram till alla idag, precis alla.   

Ovido - Quiz & Flashcards