Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

:)

Av Kavril - 6 oktober 2010 10:22

Gårdagen var lite frän på sätt och vis. 

Jag satte dottern i arbete. Hon är inte så lätt att få till det, nu för tiden. Tretton år och växer så det knakar, trött jämnt och lite lat. Men jag fick henne att klippa gräsmattan!!   Visst fick jag hota lite.   Jag sa att om inte hon gör det så gör jag det och det räckte faktiskt. Hon vet så väl hur ont jag har och vill inte att det blir värre. Om det sedan beror på att hon vet att mitt humör blir sämre ju mer ont jag har, eller om det var verkligen av hänsyn till mej, det vet jag inte! 


 Huvudsaken är att det blev gjort!! Maken som brukar göra det jobbet har jobbat över jättemycket på sista tiden, så det har växt ganska mycket. Skönt att det blev gjort, för sådant kan stressa ihjäl mej. Jag kan inte se på högt gräs, skräp på golvet, rörigt i köket och sådant. 

Ännu värre är ju saker som jag vet att jag inte kan göra själv. Som gräset. Tänk så korkad man är som stressar upp sej över sådan va?   


Idag har jag hunnit sätta en formfranske deg hittills. Diskade upp lite och plockade ur diskmaskinen. Idag har jag så himla ont att det liksom kvittar.  Sorgligt men sant.


Hörde av en vän igår att ordet smärta var ett jobbigt ord. Inte för att hon har ont utan för att hennes fd väninna sa det så ofta. Hon retade sej alltså på att jag sa att jag har ont och led av min smärta. Undrar vad jag ska göra åt det? Jag får helt enkelt sluta säga hur jag mår. (?)

Jag tycker sådant där är så svårt. Hon menade ju inget illa, hon är bara så trött på denna människa. Jättesvårt för mej att inte säga ordet smärta och ont, eftersom det är hela min tillvaro. Den består av smärta. Ja ja. Det är ju värdsligt.   


Nu blir det att göra iordning formarna till mitt bröd och sätta dom på jäsning igen. Hörs väl igen!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards