Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Aj.

Av Kavril - 28 oktober 2010 22:19

Är en liten smula öm nu.  Konstigt va? Läkaren skar bort en oval bit av mej för att sy ihop mej igen. Så där en fem cm ungefär. Men när det sitter precis i kanten på ett klädesplagg blir det lätt lite småjobbigt. 

Sedan är jag ju inte som alla andra så klart. En väldigt liten procent tar inte till sej lugnande medel, som det jag fick, intravenöst idag. (Alltså rakt in i blodet) Helt otroligt, jag fick max dos av ett medel som 98 procent av alla patienter somnar på. Jag reagerade inte alls. Jag menar, inte alls!! Här trodde jag att jag skulle få ta det lite lugnt och inte komma ihåg bedövningsspruta efter bedövningsspruta.   

Inte nog med det, utan bedövningen tog inte heller!! Jag vet ju att jag har det svårt att få det att ta annars, men det här var något hemskt. Jättejobbigt blev det och inte alls som jag tänkt mej. Men det blir det ju aldrig.   


Men sen var jag ju bedövad i en evighet efteråt istället, så lite positivt fick jag ju ut av det hela!   

Fast nu hjälper det inte längre kan jag tala om. Tur att det går över ganska fort. Jämför med tio års kronisk smärta så är det här nästan skönt på ett sätt, hur konstigt det än låter. En smärta som är tillfällig och går över är skön för mej. Hmmm. Jag är nog så dum i huvudet som så många påstår ändå. På många sätt. Helt kört.   

Ha! Det märks att jag inte mår så prima nu. Bara synd att en del drar nytta av det och går på mej lite extra hårt då. Vissa behöver skaffa sej ett liv.  Eller jag behöver krypa under stenen jag kröp fram ifrån imorse. Att jag aldrig lär mej.   


Nä, nu är jag så trött på allt, har inte sovit mer än ett par timmar de senaste nätterna. Hoppas hoppas jag får sova lite inatt iaf.


Tack ni som hejat på mej och tänkt på mej, det värmer så gott ska ni veta och uppskattas högt!!!  

 
 
Ingen bild

Liselott

29 oktober 2010 13:52

Hallå!! Aj, att inte bedövningen tog är ju värsta mardrömmen =( men nu har du det gjort och det måste kännas gott =) stanna du kvar hos oss nu och låt stenen leta annat sällskap ;) Kram Liselott

Kavril

29 oktober 2010 14:04

Ja du, det är hemskt när bedövning inte tar, men det värsta var väl att jag förväntade mej att det skulle strula och att jag till och med förtjänade det lite. Så stenen är nog mitt bästa sällskap ett tag till. :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards