Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Näää, mammas lille pojke!

Av Kavril - 18 oktober 2010 22:32

Det har inte varit en bra dag för min lille älskling.

När jag hämtar från förskolan har han blivit riven av något barn och har två stora rivsår på kinden.

Sedan när han kommer hem blir han jättearg på mamma för att han inte får vara ute med bara tunna byxor och fleecejacka. När han är så där arg som bara en tvååring kan bli, dunkar huvudet i ytterdörren som han sitter vid. Två gånger. Det medför då att mammas lille älskling skriker ännu högre och blir ännu argare.

När han efter mångt och mycket lugnar ner sig, sitter han i mitt knä i vardagsrummet, på  övervåningen. Ja. På övervåningen.

För vad har inte den usla mamman gjort då? Jo, mamman har inte reglat grinden ordentligt. Självklart går han fram till grinden när han hör storasyster där nere och ska till att skaka den, som han brukar.

Jag ser i slow motion hur grinden går upp och ungen ramlar ner. Jag skriker rätt ut och ångesten bara sköljde över mej. Fy!!

Men man ska väl ha lite tur också. Han klarade sej med en bula i pannan och fula skrapsår på kinden. Ovanför rivsåren han fick på förskolan. Hm. Han ser förfärlig ut. Stackarn. Mammas älskling. Och så är det mitt fel. Varför inte när jag nu ligger stadigt i min svacka. Suck.

 
 
Ingen bild

Liselott

19 oktober 2010 08:36

Hallå!! Vilken tur att trappäventyret slutade ok. Vad tråkit att han blivit riven igen...samma barn som förra gången?? Trots ja.......här är det tonårstrots! Grått och regnig dag här, dietistbesök står på mitt schema -10kg har det blivit sedan januari =) men sedan magkrånglet har jag inte kommit in i det rätta tänket så det kommer göra gott med litte peppning hoppas jag. Biljetterna till v-sol kom igår =O hjälp ska jag verkligen åka ner själv!!!!! Luftkonditioneringen i bassängen igår var ur funktion så efter halva passet var det så mycket ånga så brandlarmet gick, vi fick besök av ett helt gäng brandmän =)) ett annorlunda inslag bland oss tanter ;-) Önskar dig en bra dag, kram Liselott

Kavril

19 oktober 2010 12:42

Nja, de visste inte på förskolan vem som rivit denna gång, men jag skulle väl kunna tro att det är samma, tyvärr.
Men du, brandmän!! Oj oj oj... :) Lite avis bara.. ;) :-D
Du klarar ju av det mesta tycker jag! Gå ner i vikt och din sjukdom, du klarar det!! Kram!

 
Ingen bild

Liselott

19 oktober 2010 13:14

Tja....jag är inte lika stark som jag alltid låter...mycket oro just nu inför allt...skulle vilja gå i ide och vakna upp när alla bekymmer är borta ;-) det gick bra hos dietisten trots dåliga rutiner sedan turkietresan, men hon har peppat mig. ATT JAG KAN =) annars så är det virkningen som just nu håller mina tankar och oro på annat håll! Tack för din peppning till mig

Kavril

19 oktober 2010 13:30

Jag mår bra själv av att peppas och det kostar ju inget att ge ju! Det är så enkelt att ge några fina ord till någon man tycker om, det kan betyda så mycket för den människan.
Du kommer snart in i dina bra rutiner igen ska du se! Och vad härligt att du kan virka ändå, jag kan ju inte längre tyvärr. Kram!!

 
Ingen bild

Ann

19 oktober 2010 21:34

stackars lille Liam. Tur att det gick bra.

Kavril

20 oktober 2010 01:24

Ja det gjorde ju det! Sådan tur man har va? :) Men det ser ju ut som om han verkligen haft en dust med trappan idag! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards