Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Insåg precis

Av Kavril - 18 oktober 2010 00:40

Att nu när jag har så förbenat ont i nacken och armen, känner jag inte lika mycket hur ont jag har i andra armen och axlarna, som jag har lidit av så, i över tio år! 

Hehe, det är som jag alltid har sagt, inget ont som inte har något gott med sej!!   


Har fått lite nya symtom i veckan. Inget jag vill skriva om i bloggen, men det är lite skrämmande. Att ha ont är en sak, men när det sätter sej på andra saker, som styrs av hjärnan via ryggmärgen, då kan jag bli lite nervös. Jag hoppas bara det beror på att jag har gjort lite för mycket den här veckan, att det har svullnat lite bara. Jag är tillsagd att ringa direkt om detta händer, men jag vill inte. Så länge det inte är fara för mitt liv vill inte jag ta upp tiden för sjukvården i onödan. Visst kan detta symtom komma att gå så långt, att det  blir fara för livet, men nu är det ju inte så än.

Svårt det där. Jag är väldigt ovillig att ligga någon till last. Även om det är deras jobb och så bla bla bla. Det gör det inte lättare när jag inte har gjort annat än att åka in och ut på sjukhus de senaste åren. Lägg till det, att jag har extremt svårt att ta hjälp. Att be om hjälp. Att inte klara av saker själv. Ve och fasa för att åka toastol efter operation för att jag inte kunde gå själv!! Det var hemskt alla gångerna. Visst är detta ett i-landsproblem, men nog så äkta för mej. 

Tja, tänk vad man kan sitta och tänka på mitt i natten, bara för att det gör så ont att sömnen vägrar infinna sej.   

 
 
Ingen bild

Famse

18 oktober 2010 06:47

*kram*

Kavril

18 oktober 2010 13:33

Tack min vän, det känns bra att du tänker på mej. Kramar tillbaka, en stor en!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards