Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Ibland förvånar jag mej själv...

Av Kavril - 14 oktober 2010 22:13

...över hur förbannat korkad jag är ibland.   

Jag har som jag sagt, väldigt ont nu och har svårt att får ordning på mediciner och hur mycket jag ska göra.

Idag har varit en hemsk dag när det gäller min smärta, och vad gör jag då?

Jo, när jag nu ändå har så förbannat ont så gick jag en rask promenad med hundarna.  

När jag sen ändå var igång så cyklade jag till förskolan i bitande motvind och uppförsbacke.   (Det var ju medvind och nerför på vägen hem då iofs)  


Och varför inte klyva lite ved också? Jo, jag kör på det!  


Men hur korkad får man vara? Jag bara undrar? 

Jag får ursäkta mej med att jag är väldigt frustrerad över att jag inte kan göra så mycket, men ingen pressar mej överhuvudtaget ju.  

En rejäl utskällning fick jag när maken kom hem efter fem timmar övertid.   


Ja ja, en massa, massa tabletter, på gränsen till överdos (nästan), så är jag nästan människa igen. Men undrar i mitt stilla sinne hur jag kunde vara så korkad, igen!

Jo då, jag har gjort denna blunder förut så klart. Psss, varför inte.   


Ska väl tillägga för sådana som läser denna blogg för att ha något att hålla emot mej senare; Nej, jag är inte hög. Jag tar mina mediciner med största försiktighet. Bara så du/ni vet. 


Ha en fin natt och en solig fredag!  

 
 
Ingen bild

Liselott

15 oktober 2010 09:44

Hallå!! Visst gör man många korkade saker men just när man gör dem så känns det ganska ok =) priset man får betala är ju mera värk men kanske fick man lite extra styrka på det mentala planet för att man just gjorde det man gjorde

Kavril

15 oktober 2010 23:10

Ja, själen mår på ett sätt väldigt bra av att jag har klart av något, men på ett annat sätt dåligt också, eftersom jag får sota för det så länge... Svårt det där.

 
Antti

Antti

15 oktober 2010 15:18

Nåja hur hette det?.. "Är huvudet dumt får kroppen lida?" nää det va lite taskigt Anna, men du måste tänka efter att även du har begränsningar.

http://azka.willberg.net

Kavril

15 oktober 2010 23:09

Haha, du har ju så rätt min vän!!! Du är inte taskig! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards