Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Hur man åker in i en cykelslang....

Av Kavril - 11 oktober 2010 22:05

Den där magnetkameran är nu officiellt övermannad. Igen. Jo, jag dog alltså inte den här gången heller. Men ändå. Det känns lite som att bli inkörd i en cykelslang. Jag måste hålla in armbågarna ordentligt, för annars känner jag hur trångt det är. Handduken framför ögonen ligger tight mot ansiktet. Ser inget. Nyheterna börjar. I dom där pappersinklädda hörlurarna/hörselkåpor. De har nog P4 på eller något. Nej, hör inte hela nyheterna för kameran överröstar allt. Den surrar. Den bankar som en hammare mot en sten. Den surrar igen, fast högre. Nu är det visst väderprognos. Den skär igenom märg och ben. Både bildligt och rent sakligt. När det slutar låta är det dags att köras ut ur cykelslangen igen. Håll in armarna. Klart. Phu!


Så, nu fick jag den upplevelsen ur systemet.  

 
 
Ingen bild

Alexandra

11 oktober 2010 22:47

Du klarade det:) Du kan övervinna rädslor/obehag Anna, se vad stark du var idag även om du förmodligen kände dig väldigt liten i "cykelslangen". Nu kanske magnetkameran inte är ett vanligt förekommande moment i vardagen. Men du har hundar och Rusta har agilitytunnlar till bra priser. Kanske du skulle införskaffa en och iordningställa i vardagsrummet. Ladda upp med laptoppen i tunneln. Ja, ja vet! Sjuk humor, men ibland kan man skoja om det som är jobbigt. Bra jobbat idag Anna. Kram Alex

Kavril

11 oktober 2010 22:53

*Asgarv* Ja du är för rolig du!! Det är alltid bättre att se saker och ting från en positiv sida ju. Tack så mycket!! Kram

 
Ingen bild

Liselott

12 oktober 2010 08:55

Hallå!! Var stolt äver dig idag för du klarade ju undersökningen galant =) skrattar gott av agilitytunnel skämtet ovan =)) härligt!! Ha det gott, Liselott

Kavril

12 oktober 2010 09:38

Ja visst har jag härliga vänner som ser det roliga i att jag är rädd va? *asg* Det är så skönt att få skratta istället, hon är för go! :) Och jag är nog ganska stolt, för sist grät jag som ett litet barn...:)

 
Ingen bild

Ann

13 oktober 2010 18:38

Nej du. Det är definitivt ingen bra känsla när man åker in där men tyvärr ett måste ibland.
Men nu är det gjort. Skönt eller hur.?
Kram på dej

Kavril

13 oktober 2010 20:45

Ja hugaligen den är inte rolig den! Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards