Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Magnetkamerapanik!!

Av Kavril - 11 oktober 2010 08:42

När man lider av svår klustrofobi är det väldigt svårt att bli röntgad i magnetkameran. Nog för att Motalas är tio ggr bättre än Linköpings, men det gör det ju inte lättare tyvärr.   

Man åker in på en  bår i ett litet trångt rör som känns ungefär som en cykelslang. Där kommer det en röst i fjärran som frågar om allt är ok. Självklart är det ok säger jag. Fast det inte är det så klart.  

För om jag säger att det inte är okej tar det ännu längre tid.  

När jag röntgades i Linköping sist grät jag som ett spädbarn till slut, eftersom det tog så himla lång tid.   

Idag ska jag bara röntga halsryggen tror jag, så då ska det inte ta så lång tid. Förra ggn var det ju hela ryggen, därav den långa tidsåtgången.

Jag har en handduk över ögonen så jag inte lockas att titta, för då får jag total panik!!   

Hm.

Är det inte lite sorgligt att jag blivit röntgad så många gånger att jag gör saker av vana? 

Men, som jag brukar säga, tur att det finns iallafall.  


En av de första frostnätterna inatt då, sååå vackert! Snart är vintern här med det vackra som kommer då. Mina leder mår inte bra då men jag älskar naturen på vintern.  


Lillen ska jag lämna lite senare idag, för maken måste hämta i och med att jag är på sjukhuset.


Ha en fin måndag.

  

 
 
Ingen bild

Liselott

11 oktober 2010 14:14

Hallå!! Håller tummarna för dig idag på magnetröntgen, föstår din klustrofobi! En handuk över ansiktet var en bra ide som jag tar med mig när/om det skulle behövas en sådan undersökning. Själv var jag hos min RAläkare idag och ska göra ett nytt försök med bromsmedicinen som jag mår så illa av fast i lägre dos och annat piller mot illamåendet. Jag hade fått två stora bakercystor i båda knävecken, har du haft sådana? Ofarligt sa läkaren och de brukar försvinna av sig själv någongång =( Remiss till ögon för min kraftiga dimmsyn för att se om det är RA/medicinbiverkning eller ålders seende. Fyra cortisonsprutor blev det trots jag kände mig ganska ok efter solresan. Magen krånglar fortfarande fast aptiten börjar komma tillbaks så det kanske vänder nu......Ha det gott, Liselott

Kavril

11 oktober 2010 22:01

Ja handduk över ögonen är ett måste, det tar bort lite av känslan också på något sätt. Bakercystor har jag aldrig haft som tur är, men det låter inte bra alls, hoppas de försvinner snart. Ålderseende kan man väl inte ha när man bara är 27 väl? ;) Nävars, jag önskar hett att det är något som går att göra något åt min vän. Du har väl tillräckligt? Sen magen också, kära vän, krya på dej! Kram!!

 
Ingen bild

Ann

11 oktober 2010 21:28

Hej på dej. Det gick bra idag för dej med röntgen hoppas jag. Skriver inte så mycket för det gör ont att sitta.
Kram

Kavril

11 oktober 2010 21:56

Kära vän!! Ta det försiktigt nu och gå och lägg dej igen!!! Det gick bra iaf, kram på dej!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards