Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg under april 2011

Av Kavril - 5 april 2011 09:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 5 april 2011 08:49

På m in lille kille som sitter och leker på golvet med sina traktorer, han är ju för go den lille mannen!! 

 


Nej, nu har jag skrivit flera gånger och raderat. Tror jag ska fundera lite och sen skriva. Hmmmmm.  

Av Kavril - 4 april 2011 23:34

Jag lade ut dom på min hemsida.   

http://www.123minsida.se/Gandie/48254753

Av Kavril - 4 april 2011 22:38

Men det tar knäcken på mej, det är för tätt mellan mina visningar nu känner jag. 

Men det är bara nu några gånger, så jag hoppas jag orkar och håller ihop!  


Gick i en timma idag, lite för mycket, men vädret var så underbart och jag tog några pauser i solgasset, så det gick ju!! Skrapade ihop över 6000 steg, inte illa!!!  


Summa vårtecken idag då:

Massor med tussilago.

Blåsippor.

Nässelfjäril.

Citronfjäril.

Humla.

Bi.

Bofink.

Ljum vind, torra löv.


Och det vara bara idag!!! Härligt!!!   

Av Kavril - 3 april 2011 23:29

Ja det har jag verkligen efter en sådan här dag!! Så himla roligt på miljövisning, som vanligt!! Tänk vad det ger mycket att få ha privilegiet att få träffa trevliga människor så här ofta!!  


Nu ska jag försöka varva ner, jag vet inte varför jag har så himla svårt för det, men så här är det jämnt efter jag har varit igång  en dag. Sen är ju kroppen som ett öppet sår, men det är ju en annan historia.


Ny dag imorgon och en ny visning, denna gång ute på landet i Sya.  Ska bli kul att se om jag hittar dit, för jag är begåvad med det sämsta lokalsinnet i Östergötland!! Jo, jag har en GPS i bilen, men jag har lärt mej den hårda vägen  att man inte alltid kan lita på den, så nu gör jag inte det!  


Jag hoppas jag klarar av en härlig promenad imorgon när jag lämnat på dagis, det vore jätteskönt!! 

Nu, stänga av datorn och andas. In genom näsan och ut genom munnen....   

Av Kavril - 3 april 2011 10:00

Ja, fritt översatt blir det Mammas bil är trasig.  

Men gubben min kämpar på med att fixa rosten. Jag hade hoppats på att den skulle vara klar till vårtrialen i påsk, men jag tror inte riktigt på det...  

Jag får nog stanna hemma då, för min Doris (V70) passar ju inte riktigt i skogen...  


           

Av Kavril - 2 april 2011 23:55

Jo, att det har varit en härlig dag idag, nästan 13 grader varmt och nu ikväll var det fortfarande 9 grader varmt, så nog är det snart riktig vår!!  


Tog med barnen och hundarna på en liten cykeltur, dagen till ära.  Första för året. Men självklart tog jag mej lite vatten över huvudet, för det blev lite mer än jag klarade av, men jag gjorde det!! 


Vi var ute hela eftermiddagen, för jag var som en sömngångare hela förmiddagen. jag fick verkligen tvinga mej att klä på Lillen och gå ut, efter hans middags sömn.

Vet inte vad det är, men jag är så himla trött!! Det har ju varit en del skit nu ett tag, så det beror nog på det. Hoppas på att det blir bättre nu när våren och ljuset kommer tillbaka. 


Imorgon eftermiddag är det visning igen, det ska bli kul!! Dottern ska följa med och agera händer åt mej. Jag klarar helt enkelt inte av det så bra som jag vill längre, så då får jag be om hjälp. Min otroliga dotter ställer upp så klart!!  


Imorgon får jag lite sovmorgon, om jag kan sova, för då går gubben upp med barnet. Jag hoppas hoppas hoppas att jag kan sova lite längre än till klockan sex. Det vore så skönt!!!      

Av Kavril - 1 april 2011 22:51

Så känner jag mej.

Så trött, så trött... 

Hela dagen är som en dimma.

Nu hoppas jag att jag piggnar till till imorgon så jag kan ta med sonen ut i det sköna vädret som ska komma i helgen!!

Ovido - Quiz & Flashcards