Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Det känns konstigt

Av Kavril - 27 april 2011 23:48

Ja, det känns verkligen konstigt att äntligen fått en diagnos. Jag har ju trott att jag har EDS hela tiden, men jag är ju faktiskt inte läkare, så jag har ju aldrig varit helt säker.

Jag har ju läst mej till en hel del på nätet, men jag fick reda på en massa matnyttigt idag hos läkaren. Jag var där i två timmar, så vi hann med en hel del.

Nu har det tagits prover, bland annat på lever och njurar, eftersom jag har tagit väääääldigt mycket starka mediciner allt för länge. Och faktiskt i onödan, eftersom det inte finns några mediciner som hjälper mot den här smärtan.....

Det är en smärta som jag får leva med. Jag måste lära mej att hushålla med mina resurser, för jag har kört för hårt i mitt liv, och nu ser kroppen ut därefter. 

Det blir några fler operationer, antagligen, och antagligen med jämna mellanrum för att hålla ihop lederna.

Jag ska också genomgå en undersökning på hjärtat, eftersom det är jättevanligt att sjukdomen sätter sej på hjärtat, eller snarare aortan. Jag har en stor risk för aortaaneurysm. Då dör man, helt enkelt. Så jag hoppas jag inte har drabbats av det än, och det är bra att det blir kollat.

Nu blir det till att verkligen sätta sej  ner och fundera på hur jag ska lägga upp mitt liv och hur jag ska göra med mina dagar, jag måste lugna ner mej helt enkelt. 

Sen är det en massa mera, men det orkar jag inte med just nu. Det är mycket för mej att ta in. 

Imorgon måste jag iaf åka till AF för att försöka ordna så jag får mina pengar från FK, för det fick jag ju inga.... 

Just nu känns det som om det är lite uppförsbacke i livet måste jag erkänna. 


Men imorgon är en ny dag, som man säger. 


 
 
Maddo

Maddo

28 april 2011 07:31

Fick du EDS nu alltså? Ringer dig under dagen gumman <3

http://blogg.dreammaddo.se

Kavril

28 april 2011 23:58

Ja, äntligen fick jag själva diagnosen svart på vitt. :) Skönt!!!
Förlåt att jag inte var hemma när du ringde, det är ju inget som funkar nu för tiden, så då är det bara att åka runt och försöka fixa... :(
Kramar!!!

 
Ingen bild

Famse

28 april 2011 07:57

Stor stor kram

Kavril

28 april 2011 23:57

Tack vännen, du fick ju en av mej idag också, eller ja, vi kramade ju varann, så nu har vi fått kramdosen gjord för idag!! Kram!!! :-D

 
Katie

Katie

29 april 2011 16:03

Svar;

Min familj hjälper mig. Like always.

Ha det gott.
Katie <3

http://katiegruneriksson.bloggplatsen.se

Kavril

30 april 2011 00:56

Familjen är ju bara bäst!! Vad skulle man göra utan dom? :) Ha en fin helg!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards