Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Kavril - 18 april 2011 21:56

Ja se nu är jag gräsänka till onsdag kväll minsann!!  Gubben är på kurs i Stockholm tisdag och onsdag, men han passade på att åka idag och hälsa på far sin innan, och då slipper han ju köra 25 mil imorgon bitti. 

Det känns väldigt tomt, jag är inte van vid att vara själv hemma med barnen över natt, det brukar vara hans "jobb". Han har ju varit utan mej många nätter när jag legat på sjukhus, och det har blivit väldigt mycket!! Men jag brukar inte vara utan honom.... Det kvittar att vi har varit gifta i 14 år i år, jag vill inte vara utan honom så här.   


Men dagen idag har ju varit exceptionell!! 20 grader varmt och nästan vindstilla, kan det bli bättre så här på våren!!  Jag har varit ute nästan hela dagen, förutom när jag sov mitt på dagen. Jag måste ju fortfarande dela upp dygnsvilan i två, ryggen klarar inte för många timmar i ryggläge. 

Men annars har jag varit ute, även om jag fick lite gjort inne också, jag preparerade mej med en massa värktabletter och körde lite, så mycket jag klarade av, eller ja, lite mer än jag klarade av iofs... 


När jag var ute och hängde tvätt hade min kisse tagit en stor svartråtta. Jag läste om dom på nätet, och de räknas som utdöda i Sverige tydligen, fast det finns några stycken i Skåne, och sedan finns dom nästan uteslutande i hamnstäder... Då undrade jag lite hur jag plötsligt bytte län och hur mitt samhälle hamnade utmed havet....    Det är inte första gånen han kommer hem med en sådan, så jag antar att de har ett litet etablerat samhälle här, även om de är nästan utdöda i Sverige. Jag gillar möss och råttor, jag tycker de är bedårande, så för min del gör det inget att de finns här.   Sen gillar jag ju inte att ha dom inne eller hos mina höns, men det finns ju saker man kan göra för att minimera dom just där. 


Jag är löjligt fascinerad av djurliv i alla former, jag vet, det kanske är töntigt, men jag kan inte låta bli!!!     


Pratade en lång stund med en väninna idag, det var trevligt. Vi gick och pulade lite hemma båda två, samtidigt som vi pratade, skönt att få lite gjort.  


Nu har jag gjort för mycket idag, som vanligt, så jag har fått ta en massa värkmedicin igen. Inte bra, men nödvändigt.   


Favvoobjektet igen, mammas älskling.       

Ovido - Quiz & Flashcards