Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Kavril - 8 april 2011 09:20

Sitter varje dag nu och planerar vår semester.  Och det är så kul!! 


Jag är ju inget för att åka utomlands, jag älskar Sverige och våra fjäll och dess natur.

Vi ska ju vandra en slinga som är ganska lättvandrad, jag klarar ju inte så mycket tyvärr. Men vi ska tid på oss och bara njuta! Vi har ju en två och ett halvt åring och tre hundar med oss också, så det är ju lite att hålla reda på.  


Men oh så mycket det är att tänka på! Jag börjar skriva lista redan nu, annars glömmer vi väl hälften och något viktigt...   Vilka kläder man ska ha är ju jätteviktigt. Inte bomull, helst, eftersom det tar sådan tid att torka. Sen är det ju annat som är jätteviktigt, som myggmedel, för mygg och knott lider ju inte fjällen någon brist på precis.   

Vi ska ha vagnen med, den är ju till för sådana här förhållanden och funkar så himla bra!!

Det blir vi som drar, inte hunden, för det blir alldeles för tungt för honom. Vi har en sele, precis som hunden, att dra vagnen med, perfekt i den terrängen!!

Jag längtar så, och hoppas att kroppen låter mej genomföra detta. Jag ska ju antagligen opereras igen, men hoppas det inte infaller precis under semestern.  


Ja, det var morgonens funderingar, nu ska jag snart köra Lillen till dagis, sedan blir det till att sova en stund, som vanligt så här på förmiddagen.

Jag blir ju tyvärr väldigt trött av att sova, konstigt nog, eftersom mina muskler aldrig slappnar av, de jobbar dygnet runt för att hålla ihop kroppen.

Sen blir det en promenad i vårsolen med hundarna, jag måste börja gå in vandringskängorna som jag fick av mamma, älskade mamma.      

Ovido - Quiz & Flashcards