Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg under januari 2011

Av Kavril - 4 januari 2011 23:30

  

Nu är jag ju jävig, men visst var han söt på nyårsafton med sina hängslen och fin skjorta?  

Han talade om för alla som ville veta att det minsann var bilar på hängslena!!   

Av Kavril - 4 januari 2011 23:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 4 januari 2011 00:35

Det är ju taget på vårt hus ju!!

Måste ju tala om det, vi bor ju så himla fint.   

Vårt hus är det i mitten. 

Love!!!

Av Kavril - 3 januari 2011 23:03

Hade väldigt trevligt besök idag. Jag blir så himla glad när mina vänner vill hälsa på här. Det känns som om jag får alla att känna som om de inte var välkomna hit, men så är det inte!!!

Jag gillar verkligen att få hit mina vänner. Bara det är okej att det inte är nystädat och helt "ickerörigt". När jag mår så här dåligt har jag svårt att hålla efter alla dammtussar och leksaker. 

Känner mej som en urkramad disktrasa just nu. 

Suck. 

Lyssnar på depromusik och tycker liiiiiite synd om mej själv. En stund.   

Av Kavril - 3 januari 2011 22:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 3 januari 2011 16:13

Ont idag. Riktigt ont faktiskt. Inte bara träningsvärk tyvärr, men jag hoppas på att det lättar. 


   Släpade mej ut med skidorna iallafall, och ångrade det inte en sekund!! 

   Som synes finns det inga färdiga skidspår, utan jag gör egna, där folk har gått. Jag är väldigt glad över att ha hundarna då kan jag tala om, det behövs draghjälp i den här röran av fotspår som frusit till is!!  

Men det är väldigt häftigt att de fattar så fort, hundarna. Nico är riktigt duktig på att dra och det syns att han tar det som ett jobb. Gandalph är lite mer avslappnad och går mest och letar rådjur, men han drar emellanåt han också. 

Snobben, den lille springer på bakom mina fötter, eller vid skidorna nu då. Han är helt outröttlig, gamle mannen, otroligt.   

Imorgon får jag se hur jag löser det med utgång. Har lillen hemma hela dagen och det är verkligen snorhalt på vägen. Här på bilderna är jag i skogen där det inte är så halt, men det är lite småbökigt att ta sej dit. 

Nico får nog dra barnet på kälken och Gandalph får dra mej på skidorna. Jag brukar lösa sånt där, och hundarna brukar finna sej i mina ideer.     

Kan jag cykla med kärra och tre hundar ska jag väl klara kälke, skidor och tre hundar eller?  

Av Kavril - 2 januari 2011 22:35

Ja, jag kan ju inte bara skriva negativt här va?  


Jag har träningsvärk!! Helt underbart!!

Jag går som ni  kanske vet med kronisk smärta i mina leder, men träningsvärk är helt underbart. Jag brukar aldrig få ren träningsvärk, för så fort jag gör något så får jag inflammation i ledvätskan, så då gör det ju ännu ondare. 

Men tydligen så fungerar det att åka skidor i maklig takt. Det är så himla kul!!!

Idag var det ju glashalt också, så jag åkte på tvären nästan lika mycket som framåt, men det gick ändå! 

Hundarna, som jag har i dragbälte runt midjan, som har resår så det inte blir ryck, har äntligen fattat det här. 

  

Idag kom jag på det rätta kommandot för att få dom att springa fort!!   Nico tyckte det var riktigt kul, och Gandalph gillade det också, efter en stund. Själv tyckte jag om det när jag insåg att jag faktiskt kommer ihåg det här  med att åka skidor.   


Ja ja, det är nog tur att det är ensamt här i skogen, för jag ser nog ganska kul ut... 


Fick reda på fler som läser min blogg idag. Släkt alltså. Känns lite sådär att de är här och läser varje dag utan att någon gång lämna någon kommentar. Känns nästan som om de snokar. Nu är det ju fritt fram för all som vill att läsa, jag menar inte så. Men när man läser någons blogg, och är släkt med den människan, kan jag tycka, personligen, att man kan kommentera och tala om att man läser.

Men det är nog för att jag skriver ganska mycket om tunga saker. Men  men, det är ju mitt problem.   


Idag har vi varit lugna och fina, ja, inte tvååringen då. För han har sin värsta trots nu. Han är lite billig emellanåt. Nästan gratis faktiskt.     

Men nu sover han sött och är inte till salu igen, för alt smör i Småland.   

Ni som har barn, vet vad jag pratar om.    


Ny vecka nu då, en del jobbar antar jag, precis som min man. 

Lillen ska vara på dagis/förskolan imorgon, sen är han ledig resten av veckan. Jag vill inte ha honom på främmande förskola utan hans vanliga fröknar, och de har ledigt från tisdag. Men sen blir det som vanligt nästa vecka. Måste erkänna att det ska bli skönt, både för honom och för mej, för min kropp klara inte av detta riktigt. Hur hemskt det än låter. 

Hmm...


  

Av Kavril - 2 januari 2011 01:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards