Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Måndag.

Av Kavril - 3 januari 2011 16:13

Ont idag. Riktigt ont faktiskt. Inte bara träningsvärk tyvärr, men jag hoppas på att det lättar. 


   Släpade mej ut med skidorna iallafall, och ångrade det inte en sekund!! 

   Som synes finns det inga färdiga skidspår, utan jag gör egna, där folk har gått. Jag är väldigt glad över att ha hundarna då kan jag tala om, det behövs draghjälp i den här röran av fotspår som frusit till is!!  

Men det är väldigt häftigt att de fattar så fort, hundarna. Nico är riktigt duktig på att dra och det syns att han tar det som ett jobb. Gandalph är lite mer avslappnad och går mest och letar rådjur, men han drar emellanåt han också. 

Snobben, den lille springer på bakom mina fötter, eller vid skidorna nu då. Han är helt outröttlig, gamle mannen, otroligt.   

Imorgon får jag se hur jag löser det med utgång. Har lillen hemma hela dagen och det är verkligen snorhalt på vägen. Här på bilderna är jag i skogen där det inte är så halt, men det är lite småbökigt att ta sej dit. 

Nico får nog dra barnet på kälken och Gandalph får dra mej på skidorna. Jag brukar lösa sånt där, och hundarna brukar finna sej i mina ideer.     

Kan jag cykla med kärra och tre hundar ska jag väl klara kälke, skidor och tre hundar eller?  

 
 
Ingen bild

Liselott

3 januari 2011 18:53

Hallå!
Härliga kort! Vilken bra balans du måste ha. Spåra och hålla ordning på tre hundrar. Filippa hade älskat det. Här är det också isgator överallt. Jag var extra glad att jag äntligen har köpt broddar. Har eran nya säng kommit? Ta det försiktigt med utgången i morgon. Kram Liselott

Kavril

3 januari 2011 20:32

Jag måste också köpa broddar, för det här funkar inte, jag kommer att ramla, så är det bara!!;)
Ja hundarna gillar det och balansen blir bättre för varje tur! :)
Sängen kommer imorgon, det ska bli så underbart!!! Kram

 
Ingen bild

Liselott

4 januari 2011 14:28

Hallå! Kan tipsa om broddarna jag köpt på apoteket. De sitter fast under hälen och är lätta att ta på och av, då de fäst med ett kardborrsband. Tror de kostade 150kr =) spännande att höra hur sömnen blir med den nya sängen!! Kram Liselott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards