Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Kavril - 9 januari 2011 22:40

Var ute i förmiddags, i solen. Tänk va? Sol!!! 

Det var glashalt, men mina isdubbar gjorde sitt jobb, som tur var, annars hade jag ramlat på rumpan, jag lovar! Vår grusväg är nu farbar med skridskor!  

   Lillen sitter så snällt på kälken när vi är ute och går. Han sitter där och pratar för sej själv och leker. Han är bara för go!!! 

Igår var vi ju också ute, då drog jag kälken och skidade. Det känns skönt att kunna röra på sej utan att det för jätteont, jag behöver det.


Jag har mycket att fundera på nu känner jag. Lillen ska börja dagis igen efter lite julledighet, och det ska nog bli ganska skönt för både honom och mej tror jag. Han är ganska krävande och gillar sina kompisar på dagis.   

Tur för mej det, för annars skulle jag inte lämna honom där, han är ju min lille älskling.   


Jag och gubben städade ut julen idag, så nu är allt inplockat och en del slängt. Ingen större ide att spara på saker som är trasiga, även om det känns fel när de är "hemmagjorda". 


Nu är det bara sängen kvar, om en stund. Är trött efter dagen, men har ju fått lite gjort också. 


Funderar vidare på det som måste funderas på....  

Av Kavril - 9 januari 2011 00:25

Hann att vara ute innan regnet kom som tur var, så skidorna hann att glida lite innan isen lägger sej här. Det skulle ju bli kallt igen ju, efter det här. Så det lär bli halt här!!  

Åkte till Apoteket och köpte isdubbar till skorna idag så jag kan gå ut med hundarna i veckan utan att riskera hälsan. 

   Ja nu går det väl fort till det ser ut så här igen antar jag. Eller, det kommer att gå fortare än man tror, som vanligt!  


Fick ett så himla trevligt samtal idag. En vän ringde. En sådan där man kan prata med i flera timmar utan att det känns som mer än en halvtimma. 

Nu pratade vi i tre och en halv timma, och det kändes verkligen inte som mer än en timma!!!   Det är precis som det ska vara!!! Och vi pratade verkligen om allt mellan himmel och jord. 

Jag värdesätter vänner väldigt högt, de växer inte på "trän" precis. 

Tack min vän, det var så himla skönt att få prata lite! 

Måste vi göra oftare!!!     


Nu är det snart sängen nästa. Så himla trött!!!

Gonatt.  

Ovido - Quiz & Flashcards