Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Kavril - 10 januari 2011 22:44

Ja de är inte bara bra att tvätta kläder med, de är bra till mycket annat. 

Jag har det till balsam, funkar utmärkt, jag har aldrig haft så mjukt hår förut. Men jag använder vanligt schampoo, eftersom det inte funkade att använda bara tvättnötterna, jag har för fett hår. Men med vanligt schampoo först och sen sprayar jag avkoket på tvättnötterna i håret och sköljer ur. Blir underbart.   

Sen har jag samma avkok till tvål att tvätta händerna med vid diskhon, där jag annars använder diskmedlet, som torkar ur som bara den. Händerna blir rena och inte torra alls. Tar bara en stund att vänja sej vid att det inte löddrar alls.   

Vidare så har jag det till allrengöring också. Tar lite på disktrasan när det behövs lite extra, gärna på bordet. Det känns som om det håller sej rent längre, men det kan ju vara en illusion också.   


Jo just det, en sak till jag använder för att spara på oss människor, djuren och naturen är ju TSGM:s grejor, som jag blir mer och mer imponerad av. 

Jag är som sagt ganska handikappad och undviker in i det längsta att göra saker som gör ont, som att putsa fönster. Men att använda deras microdukar var ju helt otroligt!! Och bara använda vatten sen. Oj oj. 

Det känns bra i själen att få göra saker som sparar på djur, natur och människor. Många bäckar små....


Bjuder nu på en sommarbild, till mej själv som inte alls längtar efter sommaren utan njuter av vintern, och till alla som verkar ha tröttnat på vintern.   

   Öland 2010. Inte min grej egentligen, men vad gör man inte för familjen?  Jag trivs bättre i fjällen jag....   


     

Av Kavril - 10 januari 2011 20:26

   Just här är det inte så farligt, i min skog. Det kör ju inte så  mycket där så det blir inte så packat. 

Men för att ta mej dit måste jag gå här.

   Här behöver man heta Snobben och väga tre kilo och ha fyra ben med klor på tassarna för att kunna springa!!   Ja, det är han där framme!!! Hehehe.

Nico håller sej till lite makligare takt, han har redan halkat en massa...


Men det var ändå skönt att vara ute en timma, även om jag saknar mina skidor. Det går inte åka skidor nu, det är för halt. Och gå med isdubbarna gör mej säker, men jag får jätteont!! Givetvis... 

Jag får vara glad över att jag har kunnat röra lite på mej, utan att få jätteont.   


Jo, jag har ändrat lite på layouten på bloggen. Kände för att ljusa upp den lite nu när det blir ljusare för var dag som går. 

Blev det bra? Lätt att läsa? 


Jag har gått fram som en virvelvind med klippmaskinen här och idag var det Snobbens tur.    Bilder kommer.... Så ni får er ett gott skratt.    Mattes älskling. Han ser lite kul ut när han är nyklipppt... Hehehe. 

Ovido - Quiz & Flashcards