Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Kavril - 27 januari 2011 23:50

Tänkte först skriva om min mycket roliga kväll med miljövisning, men fick ett mail som gjorde mej så otroligt ledsen.

En vän som jag tycker mycket om fick cancer förra året. Hon är så underbar som människa. Jag har aldrig hört henne säga något ont om någon eller något. En väldigt blid och snäll människa. Självklart är det en sådan som får cancer. Jag trodde de kunde bota henne, det såg ju bra ut ett tag.

Men nu har hon fått nya knölar. 

Nu har hon inte ens år kvar i livet.  

Hon har en underbar familj som nu inte fattar. 

Tänk, man ska verkligen leva livet varje dag. Inte gå och gnälla och älta en massa skit. Nej, livet är för kort. 

Tänker nu på  min vän och försöker ändra på mej, från och med idag. 


Carpe diem.

Av Kavril - 27 januari 2011 15:31

Ja det har vi haft här ett par dagar.

Igår gick räven förbi precis utanför trädgården, jättefin var hon!! Var så sugen på att skjuta, men inte denna gång....


Imorse när vi åt frukost hörde vi (jag och Lillen) kråkorna ha full kör utanför dörren. När jag gick och tittade satt det en duvhök på en kråka utanför dörren!!! Så vacker var den!! Jag älskar rovfåglar, de är så majestätiska. Och en kråka mindre gör inte mej något, och så fick ju duvhöken dagens middag. Perfekt. 


När jag gick med hundarna i skogen hade älgarna haft älgrace på skogsvägen. Det var färska spår överallt och de hade halkat runt och såg ut att ha busat nästan!!  

G blev ju totalt galen och ville jaga efter, jakthund som han är, men nej, aja baja.    Bilder kommer senare. 


Jag är så lycklig över att få bo så här intill naturen. Jag ser rådjur varje dag. Bocken börjar få tillbaka hornen nu och de börjar se bättre ut i hullet. De som har klarat vintern är starka individer som är perfekta för framtiden.

Härligt!!


Sitter här nu och laddar för kvällens miljövisning hos min kompis. Det kommer fler kompisar dit, det är ju lite  häftigt. Men kul!

Hoppas jag orkar höra av mej ikväll. 

Ha det gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards