Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Kavril - 12 januari 2011 22:47

Ja, dagen började tidigt med lämning på dagis till frukost, han brukar vara där nar alla ätit klart. 

Det gjorde att min känsliga lille kille blev jätteledsen. Han testar mamma lite igen, efter ledigheten och kollar hur jag ska reagera om han gråter riktigt hjärtskärande när jag går.   Bus. 


Sen var det träff med min underbara psykoterapeut, vad skulle jag göra utan henne? Alltid lika skönt att få hennes hjälp med alla tankar som rör sej i skallen just nu.   Det är synd att så många tycker att det är tabu med sånt. Jag känner flera som skulle må väldigt bra av att få träffa en psykolog eller liknande, men gör det inte för att man tydligen är knäpp i huvudet då... Jag kan tycka att man är mer knäpp om man inte söker hjälp.... Det är ju som att gå till läkaren på sjukhuset, fast man helar psyket istället. Hm. Ja ja, en liten tanke från mej bara.   


Träffade min nya chef idag. Hon är det trevligaste chefsämnet jag någonsin träffat!!!   

Ja, jag slutade ju tyvärr att sälja tupperware av  olika anledningar, men jag saknar kontakten med arbetskamraterna och kunderna. Jag gillade verkligen alla i det gänget och jag gillar att komma hem till folk och visa grejor jag tror på.

Så jag ska nu börja sälja microdukar och liknande, och miljövänliga städprodukter. Jag brinner själv för miljön och vill att så många som möjligt ska börja tänka på sin egen närmiljö, sej själva och miljön i det stora hela. Vi har inte hur många chanser som helst med oss själva och vår planet, anser jag. 

Som jag sagt förut, många bäckar små. 

Nu ska jag ragga folk som vill vara miljövärdar, det ska bli spännande att se hur det går. Det är en relativt ny produkt, så det är kanske inte så enkelt. 

Men deras program för värdinnor/värdar är super, och jag vet vad jag pratar om eftersom jag sålt för andra företag förut...   


Ja, det ska verkligen bli spännande. 


Jag behöver det här, för imorgon börjar allvaret med AF och FK också. Första mötet klockan tio. Suck. Jag undrar verkligen vad som ska hända och vad jag ska bli tvingad att göra. 

De här städprodukterna jag ska sälja är perfekt för mej, men jag kan ju inte ha det som regelrätt jobb. Jag är ju så dålig vissa veckor och kan inte göra ett smack då. Men, vissa veckor kanske jag klarar av tio timmars jobb. 

Det ska bli kul att höra vad de säger på AF. Fast det här är jättejobbigt, så jättejobbigt...  

Ovido - Quiz & Flashcards