Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg under november 2010

Av Kavril - 25 november 2010 11:20

Det här vädret som alla, eller många ondgör sej över. 

Det viner runt knutarna och snön faller ganska tätt. Allt är vitt och ljust och härligt, i denna mörka årstid som vi faktiskt är inne i. Sverige är fantastiskt!!

   Sen kan jag erkänna att min sargade kropp inte precis gillar eftervården när man har varit på en promenad i det här vädret.

Snobben ser ut så här.   Snygg va?

   Det är duschen och ljummet vatten som gäller alltså. Det tar mej tjugo minuter att bara få in hundarna, med dusch och allt. Men det är ju mina älsklingar, jag gör vad som helst för dom så klart. 


Sitter här och skulle behöva vila lite känner jag. Men nu har jag helt enkelt för ont. Skulle inte kunna vila hur mycket jag än skulle vilja.   

Sånt är livet. Får hitta på något annat.

Vad nu det skulle vara när kroppen värker. Ja ni. 

Promenaden blir nog det enda idag.   

Av Kavril - 25 november 2010 00:32

Ska lyssna på den här en gång till, sen sova. 

Av Kavril - 24 november 2010 23:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 24 november 2010 23:03

Bara att kör bil när det är halt gör ont! Jag spänner mej eftersom jag får lite småpanik. Jag har ju krockat två gånger och får fortfarande flash backs från min frontalkrock. Särskilt när det kryllar av folk på vägarna som inte kan köra bil. Skrämmande vad folk gör. Hmpf...

Sen denna förnedring man blir utsatt för. Idag en stackars sjukgymnast om ska "utvärdera" hur hel, eller trasig, jag är. Återigen, vad jag inte kan göra. Inte. Jag tycker väldigt illa om det tänket. Det ger mej enbart negativa vibbar. 

Suck, och denna ska jag träffa en gång till. Mer förnedring. 


Ja, vad har jag ätit idag då? 

Frukost, min hemmagjorda frukostbulle.

  

Till det en kopp grönt the med aloe vera med lite honung i. 

Det höll jag mej bra på till lunch.

Då åt jag Misosoppan från igår.

Jag gör så hela tiden, gör lite extra så jag har till dagen efter. Lite mer ekonomiskt och mindre arbetskrävande. 

Mellan målen äter jag äpplen och annan frukt. Gärna en morot. 

Till kvällsmat visste jag inte först vad jag skulle göra, så jag hittade på något bara.   

Fullkornsrisenta, steker jag i olja först, innan jag fyller på med vatten och veg buljong. En skivad morot, torkade trattkantareller från i somras, en vitlöksklyfta, en bra bit av en stor lök, inte gul utan en sån där med grönt skaft på, kan för min värld inte komma på vad det heter nu. *sliter mitt hår* Asch. Ja, det fick koka i gott och väl en timma, riset tar en stund. Kryddat med lite grillkrydda, himalayasalt och vitlökspulver.

   Mums!


Till det salladskål, selleri, gurka och gul paprika i salladen. Vatten till maten, eller efter rättare sagt, för det är vad som rekommenderas. 

Det var det. 


Är så trött nu, sov ju bara en timma på hela natten. Har väldigt ont nu och då börjar jag älta en massa skit. Helt stört omöjligt att somna, hur trött jag än är. Har ni något tips på vad man gör för att sluta älta, så säg!!!  

Av Kavril - 24 november 2010 10:41

Japp, då ska man då på möte och utvärdering igen. 

Mer fokusering på det jag inte kan göra.

Fan vad det tar tid för mej att hämta upp det här sen. 

Jag vill verkligen inte bara hålla på att prata om vad jag inte kan.


Var är det där berömda ljuset i änden av tunneln nu tro?


Duscha nu och fixa iordning sej så gott jag jag kan. 


Var vaken hela natten och ältade en massa skit.

Trött.

Av Kavril - 24 november 2010 00:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 23 november 2010 23:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 23 november 2010 22:41

Jorå, ni som har min fb kan ju se när min man tar loss mej med sin Land Rover och vinsch. Var tvungen att köra runt en stor olycka här på Rv 32, och tog en mindre väg hem. Som blev en senväg så klart.    Men men, en bra träning i att vinscha loss. Kul ändå, eftersom inget och ingen gick sönder.

Underbart med snö!! 

  


Åt Misosoppa till kvällsmat iallafall. Med lite räkor och mycket ärtor i. Värmde så gott. 


Men nu värker kroppen efter dagens bravader. Dags att luta sej tillbaka och försöka att, även inatt, sitta och sova. Suck. Den här kroppen gör mej väldigt trött ibland.  


Ovido - Quiz & Flashcards