Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Kavril - 26 november 2010 20:58

Nej, 25 besök och inga kommentarer brukar tyda på ett ämne som är tungt och tufft. Och det var det nog. Kanske.

Jag blir ofta beskylld för att rikta mej mot speciella personer i min blogg, men faktum är att jag sällan gör det. 

Jag har ju gjort det. Men då är jag ARG. Väldigt arg. Jag är ju faktiskt arg på en person fortfarande. Och det stör mej. Mycket. 

Men jag ska nog inte skriva för mycket just nu. Ett par glas vin brukar lossa på alla lås på mej. Risken är att jag skriver något jag ångrar imorgon.   


Ja, som sagt så har jag tagit ett par glas. Gubben gjorde supergod soppa enligt min diet, han delade upp så jag fick en och han en. Lillen är ju allergisk mot tomat också, så han delade upp till oss, men det blev så himla gott.


Har fått en ny favvis. Gavin Rossdale. Musik är en stor del av mitt liv och jag mår så himla bra av att lyssna på det. Just nu underbara Apacolyptica feat. Gavin Rossdale. 

Jag kanske är knäpp (många håller med just nu) men jag älskar verkligen musik i olika former. Det är nog för att det är enda gången jag kan gråta. Det är ju en slags flykt från verkligheten egentligen. Ganska skönt.

Om ni har tid så ska ni lyssna ordentligt på den här. Den är verkligen jättebra!! Apacolyptica är finnar och Gavin är britt. Känns lite som hemma nästan...  


Av Kavril - 26 november 2010 14:26

   En långpromenad i snö upp till anklarna.

Inte smart. 

Men skönt.

Gandalph leder ligan, som vanligt. 

Jo, han är svart där under snön.   

Av Kavril - 26 november 2010 14:13

Jag är en fan av dr Phil på tv. Oftast. Han säger väldigt mycket finurliga saker. 

Som det här.

Man kan förutse framtida beteende genom att se på gammalt beteende. Fritt översatt.

Han menar inte att det är kört för all framtid bara för att man gör något korkat, men har man ett särskilt beteende som ständigt återkommer, kan man nästan garantera att det återkommer. Förr eller senare.

Is it working for you, brukar han fråga sina gäster. Fungerar det du håller på med alltså?

Oftast gör det ju inte det. Det är ju därför människorna har sökt sej till detta program, som i sej ofta är väldigt kommersiellt.

Men som sagt, han har mycket bra att komma med killen.


Om man behandlar folk i sin närhet illa, så kommer man snart märka att det ger avtryck både på en själv och ens omgivning. Men först och främst en själv.


Jag är inte på något sätt perfekt. Tvärtom.

Jag är väl medveten om mina fel och brister, och jobbar med dem varje dag.

Jag har förändrats mycket bara de senaste åren.

Jag lever idag och försöker göra varje dag till något bra.

Jag vill inte fylla dom med tankar på folk som bara vill förstöra. Men ni som följt bloggen vet ju. Jag är en riktigt ältare.  

Men jag jobbar på det. 

Jag är inte särskilt hårdhudad och blir väldigt ledsen över mycket. Folk som far illa, särskilt barn och djur. Det klarar jag inte. 

Elaka människor som gör andra illa. Det klarar jag inte. 

Livet är alldeles för kort för att hålla på med sådant.

Ta hand om varandra.




Ovido - Quiz & Flashcards