Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Kavril - 3 november 2010 23:49

   Min Land Rover är det nu körförbud på, så vi har bara makens igång och körbar. Den ska besiktas bara, men lagas lite rost på först.

För mej är det tyvärr ingen hög prioritet på det. Jag har tappat sugen. Både för att nacken helt enkelt blir risk-för-gråt-ond när jag kör på ställen som är mer guppiga än motorvägen. 

Jag skrev ju förut att jag nog inte kommer kunna sova inatt på grund av att jag har så himla ont och det är sånt här jag sitter och funderar på när jag inte kan sova.   Patetiskt.

Just nu går det bara runt i huvudet på mej.

Både för att jag har stoppat i mej mycket smärtstillande och för att det är mycket i huvudet just nu.

Bara tanken på försäkringskassan kan ju få en att utveckla en total hjärnsmälta ju. 

Så. Lägga mej ner iallafall kanske. 

Eller inte. 

Blir nog till att sitta och sova inatt igen.

Så får det bli.  

Av Kavril - 3 november 2010 22:57

Ja, där upp någonstans har jag själen för tillfället. 

Hjärtat sitter nog på plats tror jag, men själen har rymt. 

Trött på så mycket.

Tacksam för så mycket annat.

Kämpar varje dag med att se det positiva i saker och ting.

Ibland är det svårt när kroppen slits itu av smärta. 

Medicinerna hjälper inte och smärtan bara tilltar.

Undrar i mitt stilla sinne hur långt man kan gå?

När jag befinner mej i det här läget, som jag gör några gånger om året, har jag så svårt att stå ut med vissa beteenden. 

Gnäll och sura miner är några. Missunsammhet och avundssjuka är annat. 

Just idag har det varit så svårt att koppla bort det där. (Tur att de här dagarna inte är så många)

Jag vet ju att de här dagarna kommer, när jag nästan inte står ut med mej själv. Kroppen gör så ont att jag skulle kunna göra nästan vad som helst för bara fem minuters vila från denna arga smärta.

Då är det så svårt att ha överseende med folk som är arga och sura på mej för saker jag inte har gjort. Tar det aldrig slut tro?

Funderar inte ens  på att få sova inatt, för det kommer bli ganska dåligt med den varan, det vet jag.

Imorgon är en ny dag som jag förväntar mej bättre ifrån. 


Ska träffa rehabsamordnaren imorgon fm och ska ta med mej alla papper. Undrar om jag kommer orka bära alla?    

  

Tur att man har don här fyrbenta säger jag bara. De är mina änglar!!

Ovido - Quiz & Flashcards