Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Kavril - 25 november 2010 23:42

Gör ett försök nu tänkte jag. 

Men känner på mej att jag kommer älta. 

Som vanligt.

Konstigt vad mycket det finns som är älta vänligt nu för tiden. 


Av Kavril - 25 november 2010 23:02

Funderade lite.

Hur jag lever med ständig smärta, heter ju min blogg.

Men ibland undrar jag. Lever jag?

Vissa dagar alltså. Ont i delar av kroppen jag inte ens visste fanns.   

Idag har varit en sådan dag. Ont överallt. Verkligen. 

Svårt att förklara. Om du haft tandvärk någon gång, så har jag det i alla mina leder. När jag är som sämst. Det gör ont. Hela tiden. Brain overload. 

Ah. Skiter i det. 


Tur man har en familj som är underbar!!  

Av Kavril - 25 november 2010 22:38

Svårt att veta vad man ska göra för att räcka till. 

För försäkringskassan mest, just nu då. 

Jag har undrat nu ett tag vem som sitter och bestämmer om vad för riktlinjer som ska gälla. 

Dessa personer måste totalt sakna empati. Lite psykopattendenser. När man pratar med handläggare på FK så är de på ett visst sätt. Verkligen. De saknar något. Ja, det är nog empati. 

Hur kan man annars få en annan människa att känna sej så pass mindre värd? Som människa. Det är kraftfullt, det där. Makten. 

Av Kavril - 25 november 2010 22:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 25 november 2010 12:24

Funderar ju ganska mycket på allt möjligt.

Just nu är det hur vi behandlar våra kroppar och vår omgivning. 

Hur mycket gifter får vi i oss på en dag?

Vad kan man göra för att minimera det?

Inte bara för egen del, utan snarare för mina barns skull. 


Nu använder jag ju tvättnötter för att tvätta kläderna, och det funkar riktigt, riktigt bra i vårt hårda vatten! Det känns så skönt att inte utsätta våra kroppar för en massa kemikalier vi kläderna, som vi har på oss hela dagarna. Man behöver ju inget sköljmedel eftersom det ingår i nötterna. 

Länk till affären finns bland mina länkar. Jo, jag ville ju ha lite doft i  kläderna, det gillar ju jag, så jag funderade på hur jag skulle göra. Men jag gick till hälsokostaffären och köpte aromadroppar i Lavendel. Nu doftar kläderna gott och lugnande av härlig lavendel. Ja för ni vet att doften av lavendel är välgörande va?  Två flugor i en smäll, gillar jag! 


Jag återkommer med fler funderingar, jag klara inte att skriva mer nu. Ont som f*n.

Av Kavril - 25 november 2010 11:20

Det här vädret som alla, eller många ondgör sej över. 

Det viner runt knutarna och snön faller ganska tätt. Allt är vitt och ljust och härligt, i denna mörka årstid som vi faktiskt är inne i. Sverige är fantastiskt!!

   Sen kan jag erkänna att min sargade kropp inte precis gillar eftervården när man har varit på en promenad i det här vädret.

Snobben ser ut så här.   Snygg va?

   Det är duschen och ljummet vatten som gäller alltså. Det tar mej tjugo minuter att bara få in hundarna, med dusch och allt. Men det är ju mina älsklingar, jag gör vad som helst för dom så klart. 


Sitter här och skulle behöva vila lite känner jag. Men nu har jag helt enkelt för ont. Skulle inte kunna vila hur mycket jag än skulle vilja.   

Sånt är livet. Får hitta på något annat.

Vad nu det skulle vara när kroppen värker. Ja ni. 

Promenaden blir nog det enda idag.   

Av Kavril - 25 november 2010 00:32

Ska lyssna på den här en gång till, sen sova. 

Ovido - Quiz & Flashcards