Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Kavril - 23 november 2010 23:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 23 november 2010 22:41

Jorå, ni som har min fb kan ju se när min man tar loss mej med sin Land Rover och vinsch. Var tvungen att köra runt en stor olycka här på Rv 32, och tog en mindre väg hem. Som blev en senväg så klart.    Men men, en bra träning i att vinscha loss. Kul ändå, eftersom inget och ingen gick sönder.

Underbart med snö!! 

  


Åt Misosoppa till kvällsmat iallafall. Med lite räkor och mycket ärtor i. Värmde så gott. 


Men nu värker kroppen efter dagens bravader. Dags att luta sej tillbaka och försöka att, även inatt, sitta och sova. Suck. Den här kroppen gör mej väldigt trött ibland.  


Av Kavril - 23 november 2010 14:13

Börjar bli smått desperat på alla dessa som bara gnäller och gnäller.

Det är ju en del på FB som hela tiden gnäller på vädret.

Är det varmt, så är det FÖR varmt.

Är det kallt så är det FÖR kallt.

Och så vidare.....

Idag är det givetvis :"Jag hatar vintern"

Men? Flytta då för fan. 

Gilla läget liksom. Vi bor i Sverige!!

Norr om polcirkeln. Nästan hela landet. 

Vi har snö på vintern.

Punkt.

Blir så trött.

Vädret är ingen bra grej att gnälla på, man kan ju inte göra något åt det ändå. 

Eller?

  

Av Kavril - 23 november 2010 14:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 23 november 2010 09:36

Jo då, visst ska jag ge mej ut idag, om en kvart bär det iväg. 

Känns skönt ändå att sitta säkert i Volvon. Har ju smällt rejält två gånger och då räddats av Volvo. 

Det här åt jag igår. 

   Helt bovete som kokats i veg. och ekologisk biljong,quorn, bambuskott, wokgrönsaker, vitlök, cocosmjölk och soja. Till och med gubben och dottern tyckte om det. Lillen åt med samma glädje som alltid, han bangar inte på nästan något den ungen!!  

Bakade bröd också. 

   Dinkel, rågkross, glycerinhonung, solrosfrön, pumpafrön gör goda bullar till frukost när jag inte känner för gröten. 

Inte så himla svårt med  makrobiotisk kost ändå.  Än.   

Nä, bäst att dra sej, så jag inte blir stressad i halkan..

Ovido - Quiz & Flashcards