Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Kavril - 20 november 2010 23:59

Men en kompis ringde och så pratade vi trepart med en till kompis i ett par timmar. Precis som "the old days".  


Så jag skriver mer i morgon. Jag hade ju en hel del att berätta egentligen. 

Så det blir ett skyddat inlägg och ett vanligt, men imorgon.

God natt alla.

Av Kavril - 20 november 2010 09:01

Jag nu har jag bestämt mej efter mycket letande och funderande. Det blir makrobiotisk diet som gäller framöver. 

http://www.thermacuts.se/info/makrobiotisk-diet/ för er som har något intresse.


Att äta sej frisk med bra råvaror har jag nog alltid trott på, även om det ofta är lättare sagt än gjort. 

Jag testade med råris, alger, morötter, soja, och röda linser igår, det blev riktigt gott. Faktiskt. För algerna luktade jätte äckligt när de kokade!!!   Sen åt jag med pinnar. Inte för att det är en japansk diet, utan för att jag äter väldigt fort om jag inte passar mej, och det är inta bra! 

Ja, vi får väl se hur det kommer gå. Ekologiskt är ju lite dyrt tyvärr, och man har det lite tufft är man är pensionär kan jag tala om. 


Gubben ska köra Land Rover i skogen idag. Jag följer inte med, eftersom det är som det är.  

Ska åka till en kompis och lära mej städa utan kemikalier. Mycket bra tycker jag!!

Köpte också lavendel arom till min tvätt igår, jag tvättar ju med tvättnötter, som inte ger någon doft. Allt för att inte använda kemikalier.


Men det tar tid att lära sej. Allt detta med att leva mer och med med naturen. Men det känns så bra, både i kropp och själ.  


Nu hoppas jag så klart att min nya diet ska hjälpa min kropp att hämta sej efter alla år med alla mediciner jag stoppat i mej. 

Laddar för att ha väldigt ont ett tag framöver alltså, men det kan det kanske vara värt?

Ovido - Quiz & Flashcards