Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Kavril - 14 september 2010 22:33

Har idag talat om för mej med stora bokstäver att det verkligen sitter där, mellan axlarna....  Huvudvärk som heter duga!!   Och inte ger det sej med tabletter heller. Ja ja, det går väl över. 


Fick för mej att gå till förskolan idag och hämta sonen. Det är två och en halv kilometer dit, vacker natur, uppför hela vägen dit, nedför hela vägen hem. Det regnade, så jag tänkte först strunta idet. Men jag har ju så fin traderainköpt regnjacka och vagnen har ju fint och dyrt regnskydd. Nej, hade inget att skylla på längre, mer än värkande leder, så det var bara att börja gå!!! (För lederna värker ju jämnt, alltså inget att skylla på  )

Men det var så skönt att få det gjort!! Jag måste ju hålla kroppen igång, hur ont det än gör, eftersom jag inte sitter ihop riktigt. Så pinan ger ju ett bra resultat, hoppas jag!!!  Det tog ju en och en halv timma sammanlagt med hämtningen. 


Gubben jobbade över idag, så jag fixade maten. Han brukar ju göra det annars, han gillar ju det. Men jag gjorde hemmagjort potatismos med falukorv i ugn. Enkelt och gott. Lillen åt som en liten ponny, det gillade han!!!! Roligt när ens barn gillar ens mat faktiskt.   


Och inget blev gjort här hemma idag. Bara att acceptera ibland att kroppen säger ifrån.   

Av Kavril - 14 september 2010 12:55

Jag kan verkligen lyssna på musik med hela själen, jag lovar. 

Vissa låtar påverkar mej så pass att jag kan börja gråta på stört!!!!

Eller få gåshud. 

Jag kan må riktigt riktigt bra om jag lyssnar på en riktigt bra låt som jag associerar med något riktigt bra. Kan ni det? En del har inte den förmågan har jag förstått, men jag som har hållit på med musik hela mitt liv är väldigt bra på det måste jag säga.


Just nu sitter jag och njuter av gamla godingar. Sådant jag lyssnade på i tonåren. Depeche Mode. Älskar dom fortfarande, och de håller ju på än, till min lycka!!!  


 Funderar på om jag ska bita ihop och göra något idag.   Jag skurade ett rum igår och då får jag sota för det i ett par dagar. Det är riktigt illa idag tyvärr. Inte bara lederna som gör ont, utan eftersom nacken är så illa just nu så får jag huvudvärk också. Det blir väldigt mycket kaka på kaka. Tröttsamt. Sen älskar jag alla årstider, det gör jag, men hösten gör ont!!! Lederna gillar INTE kylig och fuktig luft... Jag brukar inte prata så mycket om att jag har ont, men det bara rinner över ibland. Suck....


Nä, nu är jag färdig med gnällandet.   


Jag är så himla sugen på att baka bullar. Om jag skulle ta och göra det? Har ett jättegott recept på ganska snabba bullar. Tänkte att det är bra att ha lite att bjuda på när man får hem folk. Fast det är klart, hit kommer det väldigt sällan någon. Vi bor ju lite avsides. Brukar mest vara jag som åker till andra. Ja, jag får se. Måste ju hämta Lillen sedan också. Med förhoppning att han inte har nya rivsår. 

Har ju hämtat två dagar nu när han har haft rivsår från samma pojke. Sedan känns det nästan som om det är meningen att Lillen ska skylla sej själv. Pojken som rev är betydligt äldre än Lillen kan tilläggas.  Hm. Jag vet inte. 

Vill ju inte att han ska lära sej att slåss, men han ska ju inte bara ta emot heller. Svårt det där. Lillen är ju inte två år än. Tål att funderas på. 


  

Ovido - Quiz & Flashcards