Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 17 september 2010

Av Kavril - 17 september 2010 21:40

Ibland kan man bara skratta åt en del saker som händer. Alltså egentligen skulle jag ju inte ens skriva om det här eftersom jag inte kan skriva om det helt och fullt, utan att lämna ut någon, eller några. Men jag kan säga så här mycket; En del vuxna människor kan för sin värld inte fatta hur bra dom har det. En del kan verkligen bara se allt som är dåligt och riktigt illa i deras liv. Dessa människor blir sedan väldigt bra på att sprida denna dynga omkring sej, ibland med lite glädje. Som om deras olycka är för mycket att bära själv, så då är det lika bra att sprida ut den mellan vänner och bekanta. 


Fast samtidigt kan på nästan förstå dom lite grann. Det är så lätt att hamna där. Om det händer mycket skit omkring en och mot en är det jättelätt att bara se det till slut. Glömma allt det fina man faktiskt har.


Jag har ju fått bra hjälp med att lära mej att se det positiva i livet. Inte helt bortse från det som är jobbigt, men erkänna att man har problem, och sedan gå vidare. Göra något åt det. 

Sedan jobbar jag ständigt med att försöka se det positiva jag har i mitt liv. Och det är ju så otroligt mycket!!! 


Man gräver en grop åt sej själv när man hela tiden går omkring och är negativ.  Det räcker med att börja med EN positiv tanke. Sen blir det som ringar på vattnet. Det är mycket enklare att sprida glädje än att sprida skit, jag lovar!!!   


En uppdatering om Lillen. Lite feber hela dagen, men så pigg ändå, lille gubben... Han blir nog frisk till söndag skulle jag tro. Sedan är det bara resten av familjen som ska gå igenom det också!   

Ovido - Quiz & Flashcards