Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Kavril - 27 september 2010 21:58

Träffade på en så himla söt röd pudelvalp idag. Det var så himmelskt att borra in näsan i pälsen och känna den där mjuka pälsen i ansiktet. Valpar är så himla bra för själen.    Ska fråga ägarinnan om det går bra att jag läger ut en bild på den här, för den är bara sååååå söt!!!  


Jag tog en särskild sväng med hundarna idag. Jag har en sväng jag går när  jag mår dåligt och vill tänka. En sådan där sväng så jag nästan går vilse. Rensa själ och hjärta från all skit som kastats åt mitt håll på sistone. Hittade gula kantareller och blek taggsvamp, såå gott. Fick en påse trattisar av en god vän också, så nu har jag en så fin samling svamp till vintern.  


Har funderat mycket på det som hände i helgen. Förstår fortfarande inte hur man kan använda ett barn för att reta upp mej så mycket som möjligt. NATURLIGTVIS blir jag förbannad. Lite kan man kanske skylla på spriten, för där den rann in försvann allt sunt förnuft. Att skrika så högt som möjligt utanför vår husvagn för att hindra sonen från att somna, och senare på natten stå och slå på husvagnen, väl medveten om att det sover en barnfamilj där inne. Med tre hundar.... Gör man så? Sedan prata skit, kasta saker omkring sej, slänga ur sej glirlingar via radion, nej, så gör man väl inte? 

Lösningen är att inte följa med på bilträffarna längre. Det går ju inte om det ska vara så här. Eller det kanske är så att någon vill få mej att gå ur klubben? Jag har varit med i många ideella klubbar, och haft många olika poster inom olika klubbar, men jag faktiskt aldrig varit med om något sådant här. 

Nu har jag sagt så mycket att vederbörande förstår vem jag pratar om, och så brukar jag inte göra. Men jag bloggar för att bearbeta mina känslor, och just nu är detta något jag är ledsen över. 

Ska jag göra som vederbörande vill? Sluta i klubben? Eller ska jag ignorera detta som hänt och köra på? 

Rörigt. Svårt. Ledsamt. För en av dem som var värst är någon jag tycker mycket om. Eller tyckte. Jag vet inte. 

Fan vad svårt.   

Av Kavril - 27 september 2010 07:54

Såg att jag hade stavat fel igår och det blev ju riktigt fel av det!! 

Hädelse är ju inget positivt ord precis...

Jag menade ju händelserik och inte hädelsrik, även om det faktiskt var en och annan hädelse som for runt där....  

Av Kavril - 27 september 2010 07:36

   Ja nu är det dags att baka bröd igen. Det blev ju ganska bra sist.   Men jag väntar på min nya silikon form från Tupperware, jag bara älskar dom!! Den högra är gjord i en sådan, den vänstra i en vanlig sockerkaksform. Diska en silikonform är helt otroligt enkelt!! Sen ska jag nog göra filmjölkslimpa också, det är så himla gott!   


   Sen måste jag bara berätta om vår egna privata flyguppvisning som vi har varje vecka! Vi bor nära Malmen där militären har sitt flyg. Nu övar helikopterflottiljen just här väldigt ofta och tränar landning på gärdet vid vårt hus! Det är en ynnest att få se!  


Idag har jag annars väldigt väldigt ont. Helgens bravader tar ut sin rätt, tyvärr. I normala fall skulle det vara värt det, men nu vet jag inte. Det kastades mycket skit fram och tillbaka och jag klarar inte det. Då mår jag bättre av att vara ensam hemma. Enklast så. Ensam med min smärta. Bara att acceptera att så är fallet. Det är ingen utanför familjen som står ut med mej helt enkelt. Inte mer än i någon timma eller så. Tänk att man är så hemsk?  

Ovido - Quiz & Flashcards