Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Kavril - 20 september 2010 22:53

När det är för mycket en dag blir jag precis fel i hela kroppen. 

Ändå hade jag inte överdrivet mycket idag.

Det stör mej att min kropp vägrar att ens fundera på att fungera som en tiondels normal kropp, någon gång.... 

Tänkte ju ha husmanskostvecka hemma, så jag var tvungen att handla lite. Och det kan jag tala om, det gör ONT!!! Men jag bara inte kan lägga över allt på maken. Det vill jag inte. Jag vill vara behövd. Jag vill hjälpa till. Jag vill göra saker som någon kan bli stolt över eller tycka om. 

Det är så jobbigt och tråkigt att aldrig vara behövd. Ni kan inte ana. Jag duger ju verkligen inte till något alls. Knappt. 

Ja, jag är lite nere idag. Så trött. På att ha ont. På att inte klara av det mest basala hemma. På att inte räcka till för varken familj eller vänner. 

Men jag brukar må bättre ganska snart. Bara jag får vältra mej lite i min olycka, så reser jag mej snart och är mitt gamla vanliga sura jag igen!!     

Av Kavril - 20 september 2010 08:08

Då är det måndag igen och hösten närmar sej med stormsteg. Lillen ska till förskolan idag igen, han var ju sjuk i fredags. Han gillar det väldigt mycket, det är utvecklande märker jag. 

Jo förresten, jag tyckte han började växa ur kläderna i storlek 86/92 lite väl fort så vi mätte honom igår. Han är 89 cm lång!!!! Oj vad han har växt i sommar!! Tio cm, inte illa... 

Själv ska jag till min massös idag, det ska bli så underbart!!! Mina muskler som hela tiden måste jobba för att hålla ihop min kropp får äntligen slappna ev lite grann. Det är såååå skönt!!!

Av Kavril - 20 september 2010 00:55

Fick en fråga om jag gillar SD. 

Jag vill klargöra att jag inte är rasist, och det partiet står för så många rasistiska åsikter att det gör mej beklämd.

Det gör mej också väldigt upprörd att någon skriver på min FB att jag på något sätt skulle gilla dom. Fattar inte varför bara, för det enda jag har skrivit om detta val är att jag inte röstar på S, utan på alliansen. Undrar om det gör mej till rasist per automatik? 

Tänk att politik kan göra människor som i normala fall är väldigt snälla, till monster som kastar skit omkring sej. Skrämmande.....

Jag röstade för att det är vår plikt att göra det, anser jag. Jag tog som sagt reda på vad alla partier stod för, i stora drag. Jag röstade därefter för det jag kunde stå bakom, i största möjligaste mån. För jag tycker nog att alla partier har något som jag inte tycker är bra. Men men, att säga att jag stödjer SD gör mej en smula förb...... Ja, så det kan bli....

Av Kavril - 20 september 2010 00:08

Vill inte på något sätt debattera valet eller politik över huvudtaget. Jag tog reda på så mycket fakta att jag visste vad de olika partierna stod för, som jag alltid har gjort, sedan röstade jag därefter. Tre olika partier, en till varje. Bästa lösningen i år för mej iaf. Och rätt vann ju eftersom jag är för alliansen.   


Vi var ju på modefotografering efter vi röstat och barnet sovit ute. Det var väldigt kul faktiskt. Dottern på 13 år roade sej kungligt med sina två kompisar. De tyckte det var jättekul alla tre, och korten blev så himla bra, på allihopa!!  

Jag tog ju kort på mej själv också, en kul grej, det är ju väldigt sällan man får kort på sej själv som är tagna av proffs. Nu har jag ju insett för länge sedan att jag är ful, det är ju bara att konstatera och det har man ju fått höra många gånger, och jag är sällan med på kort. Men man vill ju lämna något till sina barn....  

  


Men något jag blev ledsen över idag är min smärta... Jag kan inte ens posera framför en kamera i en halvtimma utan att få djävulskt  ont hela kvällen.  Det är liksom bara så sorgligt hur min kropp är skräp. Skräp.   Asch, bara att bita ihop och gå vidare. Imorgon är en ny dag. Men natten ska genomlidas först bara....


Natti alla!

Ovido - Quiz & Flashcards