Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Kavril - 8 september 2010 14:35

Jag är av den åsikten, att om man har ett mål och vägen dit inte fungerar så måste man byta strategi.

Som exempel. Du vill gå ner i vikt, för du trivs inte med hur du ser ut. Du går inte ner ett enda dugg. Då är det dags att ändra matvanorna, istället för att bara prata om det och gnälla över hur tjock du är. 

Jag har givetvis själv gjort precis så, vad jag än tycker just nu. Men jag tror stenhårt på att vi människor är bra på att förändras. Till det bättre. Ja, till det sämre också så klart, men i första hand till det bättre. 


Jag mådde förut ganska dåligt över hur jag var bland folk. Det kändes aldrig bra på något sätt. Människor gjorde mej nervös helt enkelt. Men det handlade ju inte om dom, utan om mej. Mitt sätt att bemöta andra. 

Om jag är på ett visst sätt bland andra så smittar det av sej, vare sej det är negativt eller positivt. Ni vet ju hur skratt smittar av sej! Gnäll, sura miner och tjurighet smittar också tyvärr.


Jaa, jag säger då det... Vilka funderingar man kan ha så här på eftermiddagen....      

Ovido - Quiz & Flashcards