Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Kavril - 12 september 2010 21:34

Uttalade av rätt människa kan ord vara så underbara. 

Och så sårande. 

Det finns inget som är så sårande för själen som hårda ord uttalade av någon man älskar. 


Sen finns det ju människor som skulle kunna säga vad som helst till mej utan att jag skulle lägga så mycket vikt vid det. Eller ja, nästan vad som helst. 


Jag hoppas bara att jag själv tänker noga innan jag pratar, för ord kan göra så otroligt ont. Det bara är så.


Sen räcker det alltid med att få några glada tillrop från några av mina bloggföljare eller vänner på FB så kan jag bli så himla glad!!! Är det inte himla fränt?

Ordets makt.  

Av Kavril - 12 september 2010 00:35

Vissa dagar är jag så otroligt trött!!

Visst är det jobbigt och tröttsamt att ha ont hela tiden, men kära nån så jobbigt det är att vara så här trött. Emellanåt är det jobbigt med det mesta. Tur att det brukar gå över snabbt. Inte smärtan och tröttheten, utan känslan av det bara är jobbigt alltså.  

Det är så mycket man kan ändra på bara av att ändra attityd. Jag känner mej så mycket bättre varje gång jag kan förmå mej att se saker och ting genom ett positivt filter, istället för ett negativt.

Hur man reagerar sen då!!! Jag har lärt mej med åren hur viktigt det är att reagera på ett balanserat sätt, det gör så mycket! Varje gång jag inte gör det brukar det gå åt H***E. 

Nu är jag visst lite kryptisk känner jag, och det är inte min mening, men det har varit lite tufft ett tag nu. Jag vill inte dela med mej för mycket av det som är negativt helt enkel. Det finns så många andra som gör det tycker jag. 

Tur att det finns ännu fler som sprider glädje istället. Man kan ju skriva om negativa saker utan att sprida skit omkring sej också faktiskt.

Still learning...    


Ja ja, nu är det nog med sånt där djupt skit.  


Har i vilket fall som helst haft besök här idag. Mina föräldrar ringde på eftermiddagen och undrade om de fick koma förbi på en kaffe. Sånt gillar jag!!! Människor som spontant kan ringa och fråga om man kan slå på kaffet bara. Enkelt och utan krusiduller. Jag gjorde äppelpaj och de hade bullar ock kex med sej. Kan det bli bättre? 

Gick en underbar promenad i skogen här efteråt. Det behövdes kan jag tala om, den där pajen la sej som bomull i magen kan ja lova!!!  


Klockan snart ett, så nu blev dit visst söndag också...

Imorgon, (idag) ska guben min ligga under sin bil igen, med förhoppningen att den ska vara färdig och lagad till nästa helg. 

Jag hoppas orka fungera någorlunda normalt. Bara det. Då blir jag glad.     

Ovido - Quiz & Flashcards