Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Rätt vann...

Av Kavril - 20 september 2010 00:08

Vill inte på något sätt debattera valet eller politik över huvudtaget. Jag tog reda på så mycket fakta att jag visste vad de olika partierna stod för, som jag alltid har gjort, sedan röstade jag därefter. Tre olika partier, en till varje. Bästa lösningen i år för mej iaf. Och rätt vann ju eftersom jag är för alliansen.   


Vi var ju på modefotografering efter vi röstat och barnet sovit ute. Det var väldigt kul faktiskt. Dottern på 13 år roade sej kungligt med sina två kompisar. De tyckte det var jättekul alla tre, och korten blev så himla bra, på allihopa!!  

Jag tog ju kort på mej själv också, en kul grej, det är ju väldigt sällan man får kort på sej själv som är tagna av proffs. Nu har jag ju insett för länge sedan att jag är ful, det är ju bara att konstatera och det har man ju fått höra många gånger, och jag är sällan med på kort. Men man vill ju lämna något till sina barn....  

  


Men något jag blev ledsen över idag är min smärta... Jag kan inte ens posera framför en kamera i en halvtimma utan att få djävulskt  ont hela kvällen.  Det är liksom bara så sorgligt hur min kropp är skräp. Skräp.   Asch, bara att bita ihop och gå vidare. Imorgon är en ny dag. Men natten ska genomlidas först bara....


Natti alla!

 
 
Ingen bild

Liselott

20 september 2010 09:02

Hallå! Kul att fotograferingen blev lyckad =) och säg/tyck inte att du är ful, alla är vackra på sitt sätt!!! Sedan finns det ju dem som är enormt bildsköna, men så finns också bildredusering och då gills det ju ändå inte. Denna värk och att känns sig otillräcklig får vi brottas med i alla lägen...det är enormt tufft/jobbigt med de tankarna här också just nu då jag tycker att alla andra kan ju =( Men det var en seger att få ha gäster och orka med en helkväll här hemma!! Njut av massagen och ha en bra dag, Liselott

Kavril

20 september 2010 22:51

Jo, visst vet jag att alla är vackra på sitt sätt, men det är ett faktum, säger man något tillräckligt många gånger till någon blir det nästan som en sanning till slut. Det är så svårt att få bort en sådan vädering.
Massagen var precis vad jag behövde kan jag tala om. Musklerna sa till och med ifrån!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards