Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Det där huvudet....

Av Kavril - 14 september 2010 22:33

Har idag talat om för mej med stora bokstäver att det verkligen sitter där, mellan axlarna....  Huvudvärk som heter duga!!   Och inte ger det sej med tabletter heller. Ja ja, det går väl över. 


Fick för mej att gå till förskolan idag och hämta sonen. Det är två och en halv kilometer dit, vacker natur, uppför hela vägen dit, nedför hela vägen hem. Det regnade, så jag tänkte först strunta idet. Men jag har ju så fin traderainköpt regnjacka och vagnen har ju fint och dyrt regnskydd. Nej, hade inget att skylla på längre, mer än värkande leder, så det var bara att börja gå!!! (För lederna värker ju jämnt, alltså inget att skylla på  )

Men det var så skönt att få det gjort!! Jag måste ju hålla kroppen igång, hur ont det än gör, eftersom jag inte sitter ihop riktigt. Så pinan ger ju ett bra resultat, hoppas jag!!!  Det tog ju en och en halv timma sammanlagt med hämtningen. 


Gubben jobbade över idag, så jag fixade maten. Han brukar ju göra det annars, han gillar ju det. Men jag gjorde hemmagjort potatismos med falukorv i ugn. Enkelt och gott. Lillen åt som en liten ponny, det gillade han!!!! Roligt när ens barn gillar ens mat faktiskt.   


Och inget blev gjort här hemma idag. Bara att acceptera ibland att kroppen säger ifrån.   

 
 
Ingen bild

Liselott

15 september 2010 08:40

Hallå!! Regniga dagar med rätt kläder kan vara underbara =) på sitt sätt! Idag är det två veckor kvar till värmen......längtar. Ha det gott, kram Liselott

Kavril

15 september 2010 22:45

Jaaa vad härligt du kommer få det!! Det känner jag på mej!!! Bara njut för mej också, lova det! Jag har ju inget intresse av såna där utlandsresor, men det skulle såklart vara skönt med värmen i kroppen. Jag unnar dej varje minut i den!! Kram.:)

 
Maddo

Maddo

15 september 2010 21:32

Hej gumman, jag tänker på dig och läser din blogg med jämna mellanrum. Orkar bara inte kommentera och sitta framför datorn så mkt.. Jag tror du förstår. Bloggen har tagit så stor del av mitt liv de senaste åren...

Massor av kramar!!

http://blogg.dreammaddo.se

Kavril

15 september 2010 22:44

Men lilla gumman, klart jag gör!! Faktum är att jag nästan precis vet hur det är. Jag säger det igen, ta dej själv först nu ett tag, eller alltid. :) Det är den rätta vägen. Jag blir så glad över att du läser min ibland.:) Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards