Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Musik för själen.

Av Kavril - 14 september 2010 12:55

Jag kan verkligen lyssna på musik med hela själen, jag lovar. 

Vissa låtar påverkar mej så pass att jag kan börja gråta på stört!!!!

Eller få gåshud. 

Jag kan må riktigt riktigt bra om jag lyssnar på en riktigt bra låt som jag associerar med något riktigt bra. Kan ni det? En del har inte den förmågan har jag förstått, men jag som har hållit på med musik hela mitt liv är väldigt bra på det måste jag säga.


Just nu sitter jag och njuter av gamla godingar. Sådant jag lyssnade på i tonåren. Depeche Mode. Älskar dom fortfarande, och de håller ju på än, till min lycka!!!  


 Funderar på om jag ska bita ihop och göra något idag.   Jag skurade ett rum igår och då får jag sota för det i ett par dagar. Det är riktigt illa idag tyvärr. Inte bara lederna som gör ont, utan eftersom nacken är så illa just nu så får jag huvudvärk också. Det blir väldigt mycket kaka på kaka. Tröttsamt. Sen älskar jag alla årstider, det gör jag, men hösten gör ont!!! Lederna gillar INTE kylig och fuktig luft... Jag brukar inte prata så mycket om att jag har ont, men det bara rinner över ibland. Suck....


Nä, nu är jag färdig med gnällandet.   


Jag är så himla sugen på att baka bullar. Om jag skulle ta och göra det? Har ett jättegott recept på ganska snabba bullar. Tänkte att det är bra att ha lite att bjuda på när man får hem folk. Fast det är klart, hit kommer det väldigt sällan någon. Vi bor ju lite avsides. Brukar mest vara jag som åker till andra. Ja, jag får se. Måste ju hämta Lillen sedan också. Med förhoppning att han inte har nya rivsår. 

Har ju hämtat två dagar nu när han har haft rivsår från samma pojke. Sedan känns det nästan som om det är meningen att Lillen ska skylla sej själv. Pojken som rev är betydligt äldre än Lillen kan tilläggas.  Hm. Jag vet inte. 

Vill ju inte att han ska lära sej att slåss, men han ska ju inte bara ta emot heller. Svårt det där. Lillen är ju inte två år än. Tål att funderas på. 


  

 
 
Antti

Antti

16 september 2010 10:29

Hej du
Det där med skrapsår osv det är ju inte bra, nu är ju lillen lite ung som du säger men min mormor sa till mig en gång så här.
"Starta aldrig ett bråk, men se alltid till att avsluta ett", "om någon slår dig, så slå tillbaka dubbelt så hårt" och jag tycker det stämmer ganska bra ibland. Nu är man ju vuxen så man ska ju inte gå omkring och slå på folk, men det kan ju komma tillfällen när det kan behövas.

Annars önskar jag er alla bara en skön höst och hoppas på att ni får må bra.

http://azka.willberg.net

Kavril

16 september 2010 23:30

Ja, där träffade du huvudet på spiken!! Jag vill att han ska slå tillbaka, samtidigt som jag INTE vill det. Make sense? Ja ja, bara det inte blir värre, men det har ju varit lugnt resten av veckan iaf.
Tack för att du tänker på oss, detsamma önskar jag dej, det vet du!! Long happy life och så... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards