Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Facebook och lösenord.

Av Kavril - 15 november 2010 09:33

Ja, det är ett media som jag faktiskt har blandade känslor för. Det är ju trevligt med alla gamla vänner och bekanta man har fått kontakt med, och alla nya människor man kan hålla kontakten med. 

Men när det används för att frysa ut och använda det som ett subtilt sätt att mobba, då vet jag inte riktigt. 

Det här med att blockera vissa användare är ju en jättebra grej att kunna göra, mot personer som faktiskt vill skada en. 

Men när det görs av andra anledningar, då vet jag inte riktigt.

Jag har ju FB för mina vänner, inte mina fiender. Jag tog bort en som jag har blivit väldigt osams med i helgen. Tog bort personen som vän alltså. H*n svarade med att blockera mej direkt. 

Jag menade inte alls att göra något som gjorde denna människa argare än h*n redan var, men som sagt, FB är för mina vänner.... 

Asch, mej gör det ju inget att h*n har blockerat mej, för h*n ser ju inte vad jag skriver heller då. Känns lite lustigt bara, att det blev så här. Hm.


Jag kommer förresten att lösenordsskydda en del inlägg från och med nu, eftersom det har blivit en massa tjafs om vad jag skriver, när jag skriver om hur jag känner och så. Nu har jag min blogg för att kunna skriva av mej, och jag lämnar ju aldrig ut namn och oftast inte ens kön, men en del tar åt sej så förfärligt och sen går och pratar så jävla mycket skit sen. Grrr, blir så irriterad. 


Så, vill ni ha lösenordet är det bara att fråga.   


  

Här vill jag gå idag, på min dagliga promenad. Bara regnet lugnar ner sej lite lite.   

"Min" skog. Love it!

 
 
Ingen bild

Maggan

15 november 2010 10:05

Jag tar gärna del av Dina tankar och bekymmer. Känner det dock svårt att kunna hjälpa Dig, men jag läser allt Du skriver och mina tankar är hos Dig ofta. Du får gärna skicka lösenordet till mig om Du vill. (mail eller personligt meddelande)
Kram från Maggan

Kavril

15 november 2010 10:30

Självklart! Jag förstår att det känns som man inte hjälper, men det känns bra att någon läser och bryr sej, det räcker. Kram!

 
Maddo

Maddo

15 november 2010 10:29

Klart som korvspad att jag vill ha lösenord! Hoppas det är bra med dig i övrigt! Massa kramar!

http://blogg.dreammaddo.se

Kavril

15 november 2010 10:31

Det kommer på stört!! Kramar och hoppas vovven mår bra nu. :/

 
Ingen bild

Liselott

15 november 2010 12:38

Hallå!!
Jag vill gärna fortsätta följa dig om du tycker det känns ok =) Kram Liselott

Kavril

15 november 2010 14:16

Kommer på FB!! :)

 
Ingen bild

snorpa

15 november 2010 17:40

hej! gillar att läsa din blogg och vill gärna fortsätta med det. Skulle man kunna få lösenordet?

Kavril

15 november 2010 19:32

Hej lilla snorpa. Eftersom jag inte vet vem du är så får du nöja dej med att läsa de inlägg som är öppna. Du kan ju lika gärna vara den som jag inte vill läser min blogg, eller hur? :)

 
Ingen bild

snorpa

15 november 2010 21:08

ja det va ju tråkigt...men du har ju en poäng där men jag kan säga att så här att jag känner dig inte men har föjt din blogg ganska länge nu. Men jag respekterar ditt beslut.

Kavril

15 november 2010 21:45

Jo men du har aldrig kommenterat förut tyvärr, och då vet jag ju inte... Och du lämnar inte ut din mailadress här så jag kan ju inte ge dej lösenordet även om jag ville. ;) Jag har fått kontakt med flera här på min blogg, men dom har jag som vän på FB nu och har pratat med på telefon och via mail. Tack för att du förstår, men vill du så kan du ju ge mej din mailadress och din FB så få vi se? Är du den jag tror så gör du det inte, det vet jag. ;) Tack för att du följer min blogg, om det är så att jag har fel om dej. :) (Har blivit så bränd nu att jag har svårt att lita på folk, sorry...)

 
Ingen bild

snorpa

15 november 2010 22:23

nä jag brukar inte kommentera bloggarna jag läser. min mail är snorpa@hotmail.se nån sida på FB har jag inte. skulle vara kul att få fortsätta läsa din blogg men som sagt jag förstår och respekterar ditt beslut om du inte vågar lita på att jag inte är ute efter att såra dig.

Kavril

15 november 2010 23:02

Hej igen! Det är klart du ska fortsätta läsa om du vill. Jag kommer bara skydda de inlägg som blir lite för personliga och för känsligt för att läggas ut. Det är jobbigt för mej nu, och då behöver jag ventiler lite extra. Men jag kommer så klart lägga ut öppna också, som förut.
Tack igen för att du läser och visar intresse, det gör gott i själen. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards