Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg under augusti 2010

Av Kavril - 23 augusti 2010 22:30

Skulle jag vilja ha en masa miljoner som jag skulle ge till mina vänner som behöver. Lite lagom så där. Inte för mycket. Inte för lite.


Skulle jag ha en vädermaskin som såg till att vädret hela tiden gynnade naturen, så att det gynnar allt annat senare. Hm, fattar ni? Ringar på vattnet liksom? 


Jag konstaterar att jag är så där svenskt lagom ändå, fast jag inte vill vara det egentligen. Inte för att jag vill vara extrem  heller, men färglös är ju inget att sträva efter att vara....


Jag gläds för min mammas skull, som blev så glad över att hitta ett guldställe med kantareller idag, som hon plockade på när hon var liten! Det är så underbart när människor kan glädjas åt småsaker. 


Blir skrämd av någon som flyttat lite närmare mej, någon som är genomelak, riktigt ful i själen. Hoppas hon behåller sin skit hemma hos sej och inte sprider den runt sej, som hon brukar.... (Hatar folk som gör djur och barn illa....)


Konstaterar också att livet just nu är lite skrämmande. Det luktar förändring. Vet inte om det är till det bättre än. Hoppas det. Är bara en känsla jag har. Skumt....

Av Kavril - 23 augusti 2010 07:42

Sitter här och undrar om Lillen är sjuk eller så... Klockan är tjugo i åtta och han sover fortfarande!!! Men det är ju säkert bra, och hade han vaknat klockan sex hade ju det varit för tidigt antar jag. Typiskt svenssonlagom.   

Av Kavril - 22 augusti 2010 23:32

   Ja, så här ser det ut i "min" skog, här går jag så ofta jag kan, flera gånger i veckan om jag har möjlighet. Här känner jag lugn, tankarna kan flyta fritt, ljuden här gör mej glad, lukterna är härliga och själen tackar mej!!! Jag älskar verkligen naturen och blir så ledsen när jag har för ont för att kunna gå ut. Just nu är det lite jobbigt, men jag hoppas jag ska få ordning på smärtmedicinerna snart och få en hanterbar smärta.

Just idag är det mer illa med smärtan än vanligt, men det beror ju på att jag klippte hundarna igår. Nu har jag för ont för att göra för mycket på en gång, men maken hjälpte mej med att klippa ner toypudeln helt och klippa nos och tassar på de andra två. En del tycker det verkar vara jobbigt med pälskötseln på pudel, men det är perfekt att göra det här var sjätte vecka ungefär mot att slippa hundhår i hela huset!!!  


Och det gamla vanliga livet börjar imorgon, vardagslunken. Men den har ju sin charm den också. Sista dagen på sommarlovet för mina två stora och så börjar ju snart förskolan på riktigt för Lillen. På onsdag ska han vara sin första heldag. Spännande och skrämmande. Maken börjar jobba efter ett tag med lite semester och lite pappadagar. Häftigt. Men nu kommer det bli tomt här hemma om dagarna. Jag har ju haft Lillen hemma dygnet runt med mej fram till nu. Han är inte mammas lilla bebis längre. Skrämmande.   


Ska nu kolla på "I huvudet på en mördare" på tv 4 fakta. Jag gillar den kanalen och program som handlar om riktiga händelser. 


Ha det gott alla!!!  

Av Kavril - 21 augusti 2010 01:29

Läste just igenom min blogg, de senaste inläggen. 

Tänk vad vissa kan påverka en till att sprida vidare deras skit!

Dom gör mej arg, sen skriver jag om det här. Sen läser ni det och blir arga och irriterade. INTE bra!!!

Nej, nu skärper jag mej, inte tänka mer på en massa negativt.

Jag måste verkligen göra det, annars kan jag inte sova heller, för jag är nämligen expert på att älta på nätterna....      

Av Kavril - 21 augusti 2010 01:05

Tre, på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det!!!!

Den ramsan sa vi på simskolan varje gång, innan vi skulle i, när jag var liten. 

  Satt här och funderade på saker man minns från när man var liten. Jag minns en massa konstiga saker, och roliga, och lite tråkiga.   

Jag var tvungen att tänka på något annat en stund. Jag är så arg, fortfarande. Jag kan inte fatta hur vuxna människor kan vara så elaka mot varann. Beräknande. Nervärderande. Det är sådan tur att jag slipper dom, för tillfället.


Sen är det så mycket annat som jag har svårt att klara av när jag har så här ont och mår så här dåligt. Trashtalk på Facebook som exempel. Jag pallar inte med när folk skriver; vem fan bryr sej om dina problem, och sådant liknande. Av folk jag inte ens känner. I normala fall skulle jag inte bry mej, men nu är det tufft.


Sen är det ju turbulent överhuvudtaget här, men inte inom vår familj som tur är. Vi står på väldigt bra grund med stor kärlek, det kommer man långt med. 

Ska som vanligt göra ett försök att sova, klockan är 01.20 nu igen. Jag fattar inte varför det ska vara så himla svårt. Men, ont ont....


Delar med mej av en häftig bild jag tog idag på förskolan, så här ser det ut när  barnen ligger och sover på altanen. Så underbart att de sover ute och att det funkar!!!

   Hela gänget sover. Häftigt.  

Av Kavril - 18 augusti 2010 23:22

Ja, vi åkte till Vadstenas nostalgikväll idag, den första jag kollat in i år och svärfar som är på besöka har ju aldrig varit där. Det är jättehäftigt med snygga motorfordon av alla de slag, live band och en massa människor så klart!!!

Det kom en rejäl regnskur som vi skyddade oss ifrån i slottets valv, och bara det är ju häftigt tycker jag. Jag älskar gamla byggnader, de andas gamla tider och människor från svunna tider.....

Men det var inte regnet som förstörde kvällen, utan släkt som är för fina för att stanna och säga hej  . Jag kan inte förstå hur man kan göra så. Vinka lite gulligt. Vad är det? Så nu retar jag mej på det. Och retar mej på att jag retar mej på det....

Suck, bryt!!!!!

Så. Klar.   


Denna vecka fortsätter ju inskolningen av Lillen, och det går jättebra! Annars är han ju i en lite svår ålder just nu, de är så medvetna om så mycket, när de närmar sej två. Storasyster var ju med idag, hon gick där själv i flera år, så det var kul för både henne och de fröknar som var kvar sen sju år. 

Själv känner jag mej lite ålderdomlig när jag sitter där med dottern som är 13 bast som hjälper till att skola in lillebror som inte är två än. Sen har vi ju storebror också då..... 18 år!!!! Kan ni förstå!   Jag är riktigt gynnad och lyckligt lottad. Det tänker jag ofta på. 


Jag grubblar väldigt mycket just nu. På det mesta. Men mest på människor som går in för att såra och söndra. Jag förstår inte. 


Men nej, inte grubbla mer nu, bättre att tänka på de som sprider så mycket värme omkring sej istället. Kram på er!!!!

Av Kavril - 16 augusti 2010 23:34

Lider just nu av riktig riktig sömnbrist!!! Jag förstår att det används som tortyr i vissa länder och förstår inte alls min kropp just nu. Men det ska väl bli bättre får man hoppas.


Sen är jag arg. Jag hatar att vara arg. Jag vill verkligen inte lägga någon energi på sånt skit, men ibland så bara måste jag!!! 

Och.... Nu raderade jag allt jag skrev. Varför sänka mej till hennes nivå? Kasta skit kan hon ju få göra själv om hon mår bra av det, inte sant?

Ibland önskar jag att folk kunde vara raka och öppna och tala om vad de har för problem. Men nej. Manipulera. Såra. Använda familjemedlemmar som slagträn. Tiga ihjäl först och messa en massa sen. 

Jag vet att denna rappakalja är just, rappakalja för många, och ett par stycken fattar precis vad jag menar, men det här har pågått så länge nu och jag vill ha ett slut!!! Inte för jag får det så här, men det känns bra just nu....  


Det har varit långt mellan blogginläggen nu ett tag, och det beror på att jag är trött, i första hand, och att en del som läser min blogg har det som någon slags skitsnackarbibel. Det är svårt att veta vad jag ska skriva om ibland då. 

Skriver jag för mycket om hur dåligt jag mår sitter dom väl och gottar sej åt det, och det nöjet vill jag inte ge dom. Skriver jag om hur bra jag har det och hur lycklig jag är blir dom avundsjuka. Tja, det är inte lätt när det är svårt....   


Men men, jag var iallafall på  bilträff i Skåne, på Ivö, i början på augusti, och det var skitkul!!! Vilka härliga människor!!! Raka, ärliga och trevliga och glada, precis totalt underbart!!!


Nä, nu har jag drogat på så mycket jag vågar, alltså maxdosen av min smärtmedicin med förhoppning att jag kan få sova kanske fyra timmar inatt. Jag har så ont.... Snälla... Tre timmar iaf. Jag är så trött!!!!!!    

Av Kavril - 11 augusti 2010 23:44

Nu har det gått några dagar sen sist jag skrev. Jag har varit borta på lite äventyr, och det tar på kropp och själ....

Bilträffen i helgen var ju så otroligt rolig men så jobbig så jobbig.... Jag gör alltid alldeles för mycket när jag är borta på sånt, fast det ju så kul!!! Men jag kunde inte följa med och köra off-road, och det grämer mej. Det är ju så himla kul och utmanande, men med min nyopererade nacke vågar jag inte helt enkel. Den gör alldeles för ont fortfarande. 


Jag började veckan hemma med att ta på gummistövlar, regnkläder och koppla hundarna för den obligatoriska turen i skogen, första riktiga svampturen! Jag bara älskar när det regnar så där lagom, ta på bra kläder och gå ut och bara insupa alla dofter och härliga intryck man får i skogen då!!! Jag vet, jag är lite töntig, men jag får vara det, har jag bestämt.... :)

   Nog ser det gott ut, om man gillar kantareller? Jag har förstått att alla inte gör det, men jag gillar det väldigt mycket!!! Stekta i smör med lite flingsalt.... Mmmmmm.  Det är värd all smärta jag får av att gå i skogen och huka mej mer än en gång. Sorgligt... 


Jag har verkligen så himla ont just nu. Hela min uppenbarelse är liksom inställd på smärta just nu. Har börjat minska på mina starka med. Ingen ide att ta en massa starkt när de inte hjälper.... Blir så trött....


Ber också om ursäkt till er jag brukar följa i bloggarna, förlåt om jag inte kommenterar, jag är så trött just nu helt enkelt.


Har varit hos en gammal vän som jag känt sen lekis idag. Jättekul och många många gamla minnen återupplivade, på både gott och ont.... Många roliga minnen men också minnen av grav mobbing. Hm. Tur att jag har kommit överens med mej själv att leva idag och inte i det förgångna. Inte sant?


Kram på er, ska nu gör ett lamt försök att sova ett par timmar. 

Ovido - Quiz & Flashcards