Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Kavril - 22 augusti 2010 23:32

   Ja, så här ser det ut i "min" skog, här går jag så ofta jag kan, flera gånger i veckan om jag har möjlighet. Här känner jag lugn, tankarna kan flyta fritt, ljuden här gör mej glad, lukterna är härliga och själen tackar mej!!! Jag älskar verkligen naturen och blir så ledsen när jag har för ont för att kunna gå ut. Just nu är det lite jobbigt, men jag hoppas jag ska få ordning på smärtmedicinerna snart och få en hanterbar smärta.

Just idag är det mer illa med smärtan än vanligt, men det beror ju på att jag klippte hundarna igår. Nu har jag för ont för att göra för mycket på en gång, men maken hjälpte mej med att klippa ner toypudeln helt och klippa nos och tassar på de andra två. En del tycker det verkar vara jobbigt med pälskötseln på pudel, men det är perfekt att göra det här var sjätte vecka ungefär mot att slippa hundhår i hela huset!!!  


Och det gamla vanliga livet börjar imorgon, vardagslunken. Men den har ju sin charm den också. Sista dagen på sommarlovet för mina två stora och så börjar ju snart förskolan på riktigt för Lillen. På onsdag ska han vara sin första heldag. Spännande och skrämmande. Maken börjar jobba efter ett tag med lite semester och lite pappadagar. Häftigt. Men nu kommer det bli tomt här hemma om dagarna. Jag har ju haft Lillen hemma dygnet runt med mej fram till nu. Han är inte mammas lilla bebis längre. Skrämmande.   


Ska nu kolla på "I huvudet på en mördare" på tv 4 fakta. Jag gillar den kanalen och program som handlar om riktiga händelser. 


Ha det gott alla!!!  

Ovido - Quiz & Flashcards