Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Förstörd nostalgikväll och inskolning dag tre.

Av Kavril - 18 augusti 2010 23:22

Ja, vi åkte till Vadstenas nostalgikväll idag, den första jag kollat in i år och svärfar som är på besöka har ju aldrig varit där. Det är jättehäftigt med snygga motorfordon av alla de slag, live band och en massa människor så klart!!!

Det kom en rejäl regnskur som vi skyddade oss ifrån i slottets valv, och bara det är ju häftigt tycker jag. Jag älskar gamla byggnader, de andas gamla tider och människor från svunna tider.....

Men det var inte regnet som förstörde kvällen, utan släkt som är för fina för att stanna och säga hej  . Jag kan inte förstå hur man kan göra så. Vinka lite gulligt. Vad är det? Så nu retar jag mej på det. Och retar mej på att jag retar mej på det....

Suck, bryt!!!!!

Så. Klar.   


Denna vecka fortsätter ju inskolningen av Lillen, och det går jättebra! Annars är han ju i en lite svår ålder just nu, de är så medvetna om så mycket, när de närmar sej två. Storasyster var ju med idag, hon gick där själv i flera år, så det var kul för både henne och de fröknar som var kvar sen sju år. 

Själv känner jag mej lite ålderdomlig när jag sitter där med dottern som är 13 bast som hjälper till att skola in lillebror som inte är två än. Sen har vi ju storebror också då..... 18 år!!!! Kan ni förstå!   Jag är riktigt gynnad och lyckligt lottad. Det tänker jag ofta på. 


Jag grubblar väldigt mycket just nu. På det mesta. Men mest på människor som går in för att såra och söndra. Jag förstår inte. 


Men nej, inte grubbla mer nu, bättre att tänka på de som sprider så mycket värme omkring sej istället. Kram på er!!!!

 
 
Ingen bild

Liselottll

19 augusti 2010 10:16

Hallå! Man är inte äldre än man gör sig ;) dagistiden var mysig tycker jag, skoltiden rusar förbi och nu ska älsta sonen 21 år flytta hemifrån i höst =O vart tog tiden vägen??!! Dottern som är 16 år börjar gymnasiet, hoppas på att tonårshormonerna lugnar ner sig lite. Varje ålder har dock sin charm tycker jag =) släkt, tja de är som som vissa såkallade vänner fast tyvärr kan man inte välja dem. Men man kan bestämma vilka som är värda att umgås med en!! Bara det bästa är bra nog, de andra struntar vi i!!! Första sjukgymnast besöket för hösten gjordes igår svettigt och roligt, akupnkturbehandling hjälper mig en hel del mot smärtan! Myrkrypet i hela kroppen efter nedtrappningen av tiparolen börjar ge med sig, härligt. Ha det gott, Liselott

Kavril

20 augusti 2010 22:43

Akupunktur har hjälpt mej lite också, men tyvärr inte så mycket. Och oj ja!! Trappa ner är tufft, jag kommer snart dit jag också. Både skönt och skrämmande, det är ju min fjärde gång jag slutar.
Det har ju hänt ännu mera nu med släkten, jag ger nu upp och gör som du säjer, struntar i det!! Kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards