Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Trött och arg....

Av Kavril - 16 augusti 2010 23:34

Lider just nu av riktig riktig sömnbrist!!! Jag förstår att det används som tortyr i vissa länder och förstår inte alls min kropp just nu. Men det ska väl bli bättre får man hoppas.


Sen är jag arg. Jag hatar att vara arg. Jag vill verkligen inte lägga någon energi på sånt skit, men ibland så bara måste jag!!! 

Och.... Nu raderade jag allt jag skrev. Varför sänka mej till hennes nivå? Kasta skit kan hon ju få göra själv om hon mår bra av det, inte sant?

Ibland önskar jag att folk kunde vara raka och öppna och tala om vad de har för problem. Men nej. Manipulera. Såra. Använda familjemedlemmar som slagträn. Tiga ihjäl först och messa en massa sen. 

Jag vet att denna rappakalja är just, rappakalja för många, och ett par stycken fattar precis vad jag menar, men det här har pågått så länge nu och jag vill ha ett slut!!! Inte för jag får det så här, men det känns bra just nu....  


Det har varit långt mellan blogginläggen nu ett tag, och det beror på att jag är trött, i första hand, och att en del som läser min blogg har det som någon slags skitsnackarbibel. Det är svårt att veta vad jag ska skriva om ibland då. 

Skriver jag för mycket om hur dåligt jag mår sitter dom väl och gottar sej åt det, och det nöjet vill jag inte ge dom. Skriver jag om hur bra jag har det och hur lycklig jag är blir dom avundsjuka. Tja, det är inte lätt när det är svårt....   


Men men, jag var iallafall på  bilträff i Skåne, på Ivö, i början på augusti, och det var skitkul!!! Vilka härliga människor!!! Raka, ärliga och trevliga och glada, precis totalt underbart!!!


Nä, nu har jag drogat på så mycket jag vågar, alltså maxdosen av min smärtmedicin med förhoppning att jag kan få sova kanske fyra timmar inatt. Jag har så ont.... Snälla... Tre timmar iaf. Jag är så trött!!!!!!    

 
 
Ingen bild

Liselottll

17 augusti 2010 10:28

Hallå! Hoppas du fick lite sömn och känner dig starkare. Människor runtomkring en som ger negativ enerig och som kommer med klumpiga komentarer finns överallt....ibland blir jag ledsen och jag övar mig på att säga ifrån också undviker jag dem så gott det går. De är inte värda min tid och energi så försöker jag tänka!! Så finns det de som "gottar" sig i allt elände och inte ser någon ljusning de undviker jag också. Jag vill umgås och lägga den ork/kraft jag har till socialt umgänge till de som ger mig positiv energi och står för det dom säger, som finns där och tröstar mig de dagar jag inte orkar. Mitt gamla friska liv hade jag mängder med kompisar, nu efter 4 år vet jag vilka som är mina RIKTIGA vänner och det var inte så många....som tur är hittar jag på min väg nya =) Vad kul att träffen i Skåne blev lyckad och du kan drömma dig tillbaks och hämta energi från den! Ang de som skriver går det inte att blocka de personerna?! Ha det gott, Liselott

Kavril

18 augusti 2010 23:20

Oj vad rätt du har min vän.... Efter tio år vet jag också vilka vänner jag hade, jag har inga kvar sen den tiden. Men har nu flera underbara människor runt mej som strålar positiv energi, tur att de finns!! För nu är det jobbigt med alla dom där som bara sprider skit omkring mej. Oftast klarar jag av de där som gottar sej och snackar skit, men nu mår jag inte så bra och då är det svårt...
Tack för att du läser och bryr dej. Kram!!!

 
Ingen bild

Ann

17 augusti 2010 23:04

Hej på dej.
Inte konstigt att jag inte hittade några blogginlägg. Jag hade ju glömt att det var ny månad.hahaha
Tiden går fort.
Synd att du ska ha så ont hela tiden. Inget kul alls.
Skriv vad du vill i bloggen du. Är det någon som tar åt sig så får dom väl göra det då.
Då kanske det kommer en tanke åt rätt håll. Jag för min del förstår ju inte varför dom läser din blogg alls om dom bara snackar skit sen men det är ju min åsikt.
Nu så ska jag ta och krama kudden lite.
Du glöm inte och komma hit och ta en fika :) Längesen sist nu.
Kram på dej och alla de dina.

Kavril

18 augusti 2010 23:21

Haha, ja månaderna går du!!! :)

Jag kommer så gärna och tar en kaffe snart, just nu är ju svärfar här, men när han åker så har jag en massa tid över igen! Kram

 
maddo

maddo

19 augusti 2010 13:09

skriv skriv skriv! MEn du behöver inte publicera vet du väl! ;)

Sitter på SPA nu och skriver, det är en som väntar på datorn så jagtror du förstår om jag bara lämnar en kort notis att jag varit här. KRAAAM!

http://blogg.dreammaddo.se

Kavril

20 augusti 2010 22:41

Vad härligt det låter med Spa!! Lite avis blir jag ju såklart. Nä, jag vet att jag inte måste publicera allt, men jag vet inte jag... Det är svårt det där... Tur att man har såna som dej som BARA sprider glädje!! Kram :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards