Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Jag är lyckligt lottad

Av Kavril - 25 april 2010 23:21

Fortfarande försöker jag se glädjeämnen i vardagslunken. Jag måste medge att det inte alltid är så enkelt. Att ha så här ont tar hårt på psyket, som jag sagt så många gånger. Men jag har så mycket att glädjas åt, och försöker verkligen att se det, varje dag.

Idag åkte jag till Örebro tur och retur. Sålde alla mina duvor. Ledsamt, men det verkade vara bra människor som köpte dom. De var från Iran och hade en massa fåglar. Jättetrevliga människor som verkade vara måna om sina djur. Men det var verkligen ledsamt. Jag tyckte om dom så mycket. Men klarar jag inte av att ta hand om dem på bästa sätt så är det bättre att de bor någon annan stans.


Men nu till glädjeämnen. Självklart min underbara familj. Men de där fyrbenta!! Det är verkligen som forskningen säger. Man mår bra i själen av att ha djur! Katten kommer alltid när jag sitter på trappan på kvällen och gosar så där som bara katter kan. Stryker sej och spinner som en galning. Han är tre år gammal men vill fortfarande suga på mitt finger! Lite tokig va? :) Ja, han bor ju här, jag tror man blir lite tokig av det... ;) Men oh så go han är den där kissen.

 
 
Maddo

Maddo

26 april 2010 09:21

Usch så smärtsamt! Men du har ju som tur är hund och katt. Hur går det med katter och din man?

Tack för ditt stöd! Ibland tror jag det är bra att må dåligt för man märker vilka som finns som stöd och hjälp.

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards