Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Kavril - 20 april 2010 23:09

Bara måste berätta. jag har fått så många kommentarer om att Lillen nästan bara har "pojkleksaker" att leka med. Många bilar alltså. Han har ju mycket annat, som pussel, lego och sån där pusselboll, men nu för tiden ska det vara så otroligt unisex att jag blir galen!!

Det är faktiskt så att han gillar bilar. Han gillar att leka med dom och titta på dom ute och "meka" som pappa gör. (Snurra på fälgen till pappas Land Rover försöker han med tex)

Så nu till saken. Var på Lidl för att handla lite som är billigt där, våtservetter i små paket till exempel, jättebra att ha med på resa. Såg då en docka med ljusblå kläder som lät när man tryckte den på magen. Den sa pappa, mamma, grät och skrattade. DEN ska jag köpa till Lillen tänkte jag då genast, för den var så billig. Väl hemma igen packade jag upp den och gick upp med den till pojken som var på övervåningen med pappa.

Lillen tog den och tryckte genast in fingret i ögat på dockan, precis som han gör på förksolan. Såg väldigt glad ut och skulle ta av den mössan. Då,,,,kom han åt magen på den och dockan började med att säga mamma och sen illtjuta.

Lillens min är obetalbar!!! Han såg fullkomligt skräckslagen ut!!!!! Han tog försiktigt mössan i ena handen, dockan i andra och gick med dockan till pappa. Lade den i hans knä med underläppen darrande och brast sedan ut i en sådan hjärtskärande gråt så mammahjärtat höll på att spricka!! Gick sedan till mej med utsträckta armar med stora tårar rinnande ner för kinderna.

Stackars stackars mammas lille kille. Tänk om han kommer att ha mardrömmar om små dockor med ljusblå kläder nu, i hela sitt liv?   

Nä, nästa impulsköp blir en bil, som vanligt.   

Ovido - Quiz & Flashcards