Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Kavril - 5 april 2010 23:02

  Här har ni ett säkert vårtecken, jag tog bilden här hemma i lördags. Nässelfjärilarna brukar jag i normala fall se efter citronfjärilarna, men i år vaknade visst nässlorna först!  

Idag när jag vaknade låg det sådär två centimeter snö här ute. Trodde jag skulle svimma!!   Det skulle ju regna, inte snöa!! Faktum är att jag hellre har regn än snö, mest på grund av att det på något sätt blir renare "skit" när det regnar. Alltså, hundarna blir smutsiga på ett renare sätt.... Fast nu tror jag att jag yrar i nattmössan va.... Men ni som har hund kanske fattar vad jag menar?   


Annars har denna dag varit väldigt tuff, det är det gamla vanliga som jag lovat mej själv att inte tjata om här på bloggen. Fast det är svårt när det tar upp så mycket av livet just nu.


Just nu letar jag efer ett sätt att hitta min harmoni igen. Jag hade en slags harmoni med min smärta förut, den jag har haft i tio år nu. Men just nu känner jag mej inte så värst harmonisk måste jag säga...   Men jag är ganska envis, jag kommer nog dit så småningom. Känns som om jag kommer en bra bit på väg bara jag får veta om det bir operation eller inte. Om inte, vad ska då hända tro? Ska jag gå med en sådan här smärta i flera år? J***a diskbråck!! Önskar det inte ens på min värsta fiende.  Men på onsdag ska jag ju träffa en neurolog. En med utländsk härkomst, om jag går efter namnet. Hoppas han är duktig och pratar skaplig svenska, så jag förstår vad som ska hända bara. (Är INTE rasist, har bara träffat så otroligt många läkare, är en fördel om man förstår vad de säger, det är inte alltid självklart kan jag tala om)


Nä, hoppas ni haft en bra långhelg, det har jag! Trevligt sällskap och sluppit träffa en del som jag inte vill träffa. Kan det blir bättre?

  

Ovido - Quiz & Flashcards